Ministrul delegat pentru IMM-uri, Mediul de afaceri și Turism, Maria Grapini, a luat parte la deschiderea oficială a Târgului pentru furnizorii mici și mijlocii pentru industria petrolieră. După discursul de deschidere, ministrul a trecut pe la standurile cât mai multor expozanți, fiind interesată de a afla cât mai multe despre serviciile și produsele oferite, facilitățile pe care aceștia le-ar dori pentru înflorirea activității, și că activitatea lor va beneficia de tot sprijinul său politic.
Una dintre preocupările care au fost exprimate în periplul ministrului la standuri a privit patentarea și protejarea invențiilor românești prin modernizarea legislației naționale în domeniu. Târgul a fost o premieră națională, și a fost un real succes dacă ținem cont că au fost înregistrați peste 200 de participanți, companii mici și mijlocii din toată țara, foarte competitive sub raportul inovației și cercetării, precum și sub raportul lucrărilor realizate.
Obiectivul nostru este de a creşte vizibilitatea acestor întreprinderi în rândul marilor companii de petrol şi gaze din România
„Este primul eveniment de acest tip organizat vreodată în România şi se adresează unui segment deosebit de important pentru economia românească: furnizorii mici şi mijlocii pentru industria de petrol şi gaze. Obiectivul nostru este de a creşte vizibilitatea acestor întreprinderi în rândul marilor companii de petrol şi gaze din România”, a declarat Prof. Univ. Dr. Ovidiu Nicolescu, președintele Consiliului Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR), într-un comunicat postat pe blogul organizației.
Târgul a fost organizat de către CNIPMMR în parteneriat cu OMV Petrom. Cu privire la oportunitățile pe care le au IMM-urile românești din această industrie, Mariana Gheorghe, CEO OMV Petrom, a declarat că Petrom lucrează cu circa 15.000 de furnizori din România. “Evoluţiile recente din acest sector şi implicit dezvoltarea companiei noastre au creat o cerere de servicii şi produse specifice care necesită o ofertă pe măsură. Cred că este nevoie de astfel de evenimente, în care companiile să cunoască oferta pieţei locale şi am convingerea că prin susţinerea acestui târg contribuim la promovarea IMM-urilor”, a mai adăugat aceasta în comunicatul postat pe blogul CNIPMMR.