Sub presiunea autorităților de reglementare, producătorii de autovehicule de transport și-au atenuat criticile privind prima reglementare europeană pentru emisiile de CO2 produse de vehiculele grele, concentrându-și comentariile asupra lipsei infrastructurii de reîncărcare în orașe și pe autostrăzi.
O schimbare de ton a fost percepută vinerea trecută (7 decembrie), când Asociația Europeană a Automobilelor (ACEA) a informat jurnaliștii despre poziția industriei privind standardele de emisii de CO2 pentru camioane.
„Suntem îngrijorați de faptul că există o percepție generală greșită că industria se opune introducerii standardelor de emisii de CO2 pentru sectorul nostru”, a declarat Joachim Drees, directorul executiv al MAN Truck & Bus, care conduce consiliul de administrație al vehiculelor comerciale ACEA.
„Să fim absolut clari – nu luptăm împotriva reglementării, ne angajăm să reducem emisiile de CO2. luptăm pentru o reglementare echilibrată”, a spus Drees.
Cu mai puțin de o lună în urmă, membrii Parlamentului European au votat elaborarea unui proiect de regulament al UE care vizează reducerea emisiilor de CO2 generate de vehiculele grele, depășind țintele pe care Comisia Europeană le propunea inițial, potrivit Euractiv.com.
Producătorii de camioane au reacționat negativ. Într-o declarație, ACEA a declarat că a fost „alarmată de ținta excesiv de agresivă de reducere a emisiilor de CO2” votată de Parlament și a învinuit deputații europeni pentru „ignorarea flagrantă a faptului că potențialul de electrificare a flotei de camioane este mult mai scăzut decât pentru automobile”.
Vineri, tonul a devenit mai cordial. Producătorii de camioane par a fi gata să accepte că electrificarea va avea loc probabil mai repede decât s-a prevăzut inițial. Comentariile ACEA se concentrează acum mai mult pe dezvoltarea infrastructurii necesare de reîncărcare – în orașe și pe autostrăzi.
„Pentru a atinge obiectivele privind emisiile de CO2, o proporție extrem de mare de vehicule destinate livrării urbane de dimensiuni medii va trebui să aibă emisii zero în câțiva ani”, a subliniat Drees, confirmând o tendință care a devenit deja vizibilă în industrie.