Profitul celei mai mari companii italiene de utilităţi, Enel SpA, a crescut cu 15,9% în primul trimestru din acest an, la 9,9 milioane de euro, pe fondul majorării competitivităţii, în pofida mediului economic dificil, a anunţat directorul general Francesco Starace, transmit ANSA şi Bloomberg.
Veniturile au scăzut cu 11%, la 17,9 miliarde de euro, pe fondul declinului preţului energiei. Profitul înainte de taxe, dobânzi, depreciere şi amortizare (EBITDA) a scăzut cu 0,1%, la 4,01 miliarde de euro (5,56 miliarde de dolari) în primele trei luni din 2016, în timp ce analiştii estimau 3,8 miliarde de euro, relatează Agerpres.
Compania intenţionează să-şi majoreze profitul înainte de taxe, dobânzi, depreciere şi amortizare cu 4% pe an, până în 2019. Enel a finalizat în primul trimestru din acest an integrarea divizie de energie regenerabilă, Enel Green Power, şi lucrează la restructurarea subsidiarei din Chile.
Profitul net ajustat a scăzut cu 1,9%, la 795 de milioane de euro, în timp ce analiştii estimau 776 de milioane de euro. Enel şi-a redus datoria netă cu 2,4% în primele trei luni din 2016, la 36,6 miliarde de euro, datorită impactului pozitiv al aprecierii dolarului şi a îmbunătăţirii fluxului de numerar.
În România, Enel deţine 64,4% în Enel Distribuţie Muntenia şi Enel Energie Muntenia, 51% în Enel Distribuţie Banat, Enel Distribuţie Dobrogea şi Enel Energie şi 100% din acţiunile Enel România. Aceste companii gestionează o reţea de 91.000 de kilometri ce distribuie aproximativ 14 TWh pe an (cu o cotă de piaţă de 34%) și vând aproximativ 9 TWh/an către 2,6 milioane clienţi, dintre care 2,4 milioane sunt clienţi rezidenţiali (aproximativ 20% din piaţa de retail) şi 200.000 sunt companii.