Grupul PSA, Direct Energie, Enel, Nuvve, Proxiserve împreună cu Technical University of Denmark au lansat proiectul GridMotion, cu scopul de a evalua posibilele economii pe care utilizatorii vehiculelor electrice le-ar putea acumula prin implementarea strategiilor de încărcare și descărcare a vehiculelor, se arată într-un comunicat remis energynomics.ro.
Potrivit comunicatului, partenerii proiectului GridMotion vor pune împreună experiența și cunoștințele complementare pentru a lansa un proiect demonstrativ, pentru o perioadă de 2 ani, scopul proiectului fiind evaluarea economiilor pe care utilizatorii mașinilor electrice le pot obține, în condiții reale, prin implementarea sistemelor inteligente de încărcare și descărcare.
”Factura de electricitate a șoferilor de mașini electrice ar putea fi redusă, fără a impacta funcționalitatea mașinii, prin alternarea perioadei de încărcare a mașinilor, respectiv încărcarea acestora în perioadele în care prețul electricității este mai scăzut. Se pot obține economii și mai însemnate prin furnizarea serviciilor de echilibrare a rețelei prin sistemul vehicle-to-grid (V2G), au afirmat reprezentanții proiectului GridMotion.
Proiectul GridMotion va fi implementat pentru două tipuri complementare de utilizatori:
-
Posesorii de 50 de vehicule Peugeot iOn, Partner Electric, Citroën C-ZERO sau Berlingo vor testa încărcarea ”inteligentă” unidirecțională, în linie cu nevoile lor de mobilitate, atunci când prețul electricității este mai redus, cum este, de exemplu, în timpul nopții în Franța.
-
O flotă de 15 mașini B2B EV Peugeot iOn sau Citroën C-ZERO vor testa, prin stațiile bidirecționale Enel, sistemele inteligente de încărcare și descărcare (serviciile V2G). Această flotă va furniza servicii de echilibrare a rețelei, prin cicluri scurte de încărcare și descărcare, desigur în funcție de nevoile de mobilitate ale vechiculului. Încărcarea se va efectua atunci când există un surplus de furnizare de electricitate în rețea, în timp ce descărcarea va avea loc atunci când există un surplus de cerere de electricitate în rețea.
Astfel, pentru realizarea proiectului GridMotion, partenerii caută voluntari pentru începerea experimentului. Participanții trebuie să fie stabiliți în Franța și să dețină un vehicul electric Peugeot sau Citroen fabricat începând cu ianuarie 2015.
Rolul fiecărui partener este detaliat mai jos:
-
Grupul PSA este responsabil pentru recrutarea clienților și managementul proiectului;
-
Direct Energie va funcționa ca un agregator în relația cu RTE, depunând oferte în piața de electricitate și piața de rezervare, prin avantajul flexibilității bateriilor mașinilor electrice;
- Nuvve va fi responsabil de gestionarea tiparelor de încărcare/descărcare ale bateriilor vehiculelor electrice;
- Enel va furniza stațiile de încărcare bidirecționale și expertiza sa în rețele inteligente;
- Proxiserve va instala stațiile de încărcare B2C și B2B;
-
DTU va furniza sprijinul academic și sistemele de testare.
Vânzările vehiculelor plug-in (cu alimentare de la rețeaua electrică) au crescut la nivel mondial cu 42% între 2015 și 2016. Această creștere, întreținută de progresul tehnologic, scăderea prețurilor și presiunea crescută în domeniul poluării aerului, este așteptată să accelereze în următorii ani.
Proiectul GridMotion încearcă să demonstreze modul în care vehiculele electrice utilizează răspunsul la cerere și serviciile auxiliare pentru a avea un impact benefic asupra stabilității rețelei și asupra veniturilor utilizatorilor.