Phoenix Contact se numără printre pionierii electromobilității, a spus Răzvan Encică, Managing Director, în cadrul conferinței “Orașe inteligente – ce putem face azi”, organizate de Energynomics.
”Primul proiect a fost definitivat în 2009. Au fost niște conectori produși de noi care ajutau la încărcarea bateriilor autobuzelor pentru transportul public din Nianjing, China. Erau depouri foarte mari cu pereți imenși cu redresoare și baterii pe care autobuzele le schimbau la descărcare – acesta a fost primul contact al nostru cu electromobilitatea. Strategia grupului Phoenix Contact pentru următorii 10 ani se bazează pe sintagma ‚All electric society’, o societate viitoare în care energia regenerabilă este principala resursă, produsă la costuri permisive pentru toată lumea. Cei trei piloni în care noi credem sunt electrificarea, automatizarea și interconectarea tuturor sectoarelor industriei și a economiei. Este foarte important să produci energie din surse regenerabile și să poți să o transporți la locul de consum. Pentru asta, toate sectoarele – producție, distribuție, transport și furnizare trebuie să fie automatizate și interconectate”, a spus el.
Divizia Phoenix Contact de e-mobility a fost înființată în 2013 cu scopul de a face cercetare, dezvoltare și producție în acest sector.
”Avem fabrici în trei țări, Germania, China și, din 2018, Polonia. Legat de zona de producție, aș vrea să ating o primă provocare pe care o avem, și anume perturbațiile la nivel de lanț de aprovizionare. Știm cu toții despre criza de materii prime, metal sau semiconductori, care azi fac din ce în ce mai grele investițiile și viziunea pe termen scurt și mediu asupra dezvoltării afacerii”, a mai spus el.
Phoenix Contact se adresează tuturor companiilor care vor să-și dezvolte stații de încărcare proprii.
”Avem toată paleta de servicii, de la partea de control, la vehicle-to-grid, care a fost deja implementată în multe țări europene. Aceasta presupune că poți folosi stocarea [din bateria mașinii] pentru a injecta energie în rețea, atunci când consumul crește. Vehicle-to-grid poate fi o alternativă [la provocările care țin de alimentarea cu energie], dar pentru asta e nevoie de comunicare între instituțiile publice, între zona de distribuție și transport. Se pot face roaming-uri la nivel internațional, e un concept foarte mare și foarte complicat, dar care poate rezolva foarte multe din problemele actuale. Totul e să se țină cont de standardizare”, a adăugat el.
Conferința “Orașe inteligente – ce putem face azi” a fost organizată de Energynomics, cu sprijinul partenerilor noștri ABB, Automobile Bavaria Group, Consolight, Eaton Electric, Enel X, Flash Lighting Services, LAPP Romania, Phoenix Contact, REI Group, Sixt, Signify.