Acasă » Interes general » Reforma ETS a Parlamentului European – criticată la scală largă

Reforma ETS a Parlamentului European – criticată la scală largă

27 iunie 2022
Interes general
energynomics

Aprobarea de către Parlamentul European la 23 iunie a noului proiect de lege de revizuire a sistemului de comercializare a certificatelor de emisii al blocului comunitar (EU ETS) a fost întâmpinată cu critici ample din partea industriei și a ONG-urilor de mediu.

Reforma ar elimina treptat permisele gratuite de CO2 pentru industriile din cadrul ETS până în 2032 și le-ar înlocui cu o taxă pe carbon pentru oțel, ciment și alte produse importate.

De asemenea, ar extinde ETS pentru a include emisiile din sectorul maritim, care până acum au fost excluse, și ar stabili un sistem separat pentru clădiri și transportul rutier, conform Euronews.

Reforma ETS „merge în direcția corectă în anumite părți, dar nu suficient de departe pentru a îndeplini obiectivele climatice de la Paris”, a spus Federația Germană pentru Energii Regenerabile (BEE).

În timp ce extinderea sistemului ETS în termie și transporturi reprezintă un pas important, „semnalul de preț este încă prea slab”, a spus președintele BEE, Simone Peter. De asemenea, o notă critică a fost adusă de ONG-ul de mediu WWF Europa: „Propunerea convenită nu este diferită față de cea veche, deoarece nu reușește să reintroducă elementele critice care au fost pierdute la primul vot în urma lobby-ului intens al industriei”.

Asociația Germană a Industriei Chimice (VCI) a declarat că planurile actuale ar putea „împiedica, mai degrabă decât încuraja, planificarea pe termen lung pentru sarcina uriașă de a transforma industria”, adăugând că prețurile certificatelor de CO2 cresc „incontrolabil”.

Jörg Rothermel, oficial VCI, a avertizat: „Dacă prețurile la certificatele de CO2 continuă să crească la fel ca în ultimele luni, tot sistemul ne va exploda în față. Atunci nu mai trebuie să concuram cu alte regiuni ale lumii.”

Asociația Germană a Utilităților Locale (VKU) a declarat că încă vede „o nevoie de îmbunătățire”. Șeful VKU, Ingbert Liebing, a adăugat că este corect să extindem treptat ETS la sectoarele construcțiilor și transporturilor. „Dar compromisul se încurcă în complexitate. Acest lucru trebuie îmbunătățit.” Federația Industriilor Germane (BDI) a avertizat că „noul sistem de comercializare a cotelor de emisii pentru traficul rutier și clădiri nu trebuie să devină o carcasă goală – de exemplu prin amânări, modificări ale domeniului de aplicare sau limite de prețuri. Schimbul de emisii pentru aviație ar trebui să se aplice numai zborurilor intra-UE”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *