Acasă » Electricitate » Renexpo Augsburg: Producătorii de autoturisme electrice vin cu noi modele

Renexpo Augsburg: Producătorii de autoturisme electrice vin cu noi modele

14 octombrie 2014
Electricitate
Bogdan Tudorache

###author###

Augsburg. Renexpo, expoziţia de tehnologii regenerabile ce a avut loc la Augsburg în week-endul trecut, va fi prezentă şi la Sala Palatului din Bucureşti între 19 şi 21 noiembrie.

La Augsburg, producătorii de energii regenerabile şi-au prezentat ultimele tehnologii. Iar pe lângă tehnologiile inovatoare în domeniul solar sau eolian au fost prezentate noi sisteme de economisire a energiei. De exemplu, companiile oferă un sistem inovativ de management al energiei sau de eficientizare a consumului de apă cu până la 15% prin eliminarea depunerilor prin vibraţii.

Însă vedetele rămân autoturismele electrice.

Reevolt: Un Fiat 500e de 24.500 de euro

Reevolt a construit un nou model electric bazat pe caroseria Fiat 500. Modelul are o autonomie de 100 de km, fiind destinat exclusiv oraşului şi poate atinge o viteză maximă de 105 km/h. Noutatea constă în faptul că Reevolt poate transforma orice model de maşină într-una electrică.

Cei de la Reevolt spun că maşinile de oraş sunt folosite în medie pe distanţe de 30 de km, iar odată alimentat de la un sistem propriu fotovoltaic, independenţa energetică realizată este totală.

Noile modele BMW i3 şi i8

Dacă i3 este primul model electric premium compact BMW produs în masă, i8 este prima maşină de lux hibridă ce poate fi achiziţionată de la preţul aproximativ de 126.000 de euro.

Bazat pe prototipul Mini E, BMW i3 poate avea o autonomie de până la 190 de km. Viteza maximă poate atinge 150 de km/h, cu un motor de 125 kW. Acceleraţia bate chiar unele modele pe benzină, fiind de 7,2 secunde în primii 100 de km.

Alimentarea poate dura 30 de minute la o staţie rapidă cu curent continuu de 125 de Amperi, sau între 6 şi 8 ore la staţiile de 16 Amperi. Preţurile pentru i3 pornesc de la 33.000 de euro.

BMW i8 – tehnologie hibridă, emisii de 49 g/km

BMW i8 în schimb este un hibrid care poate merge doar 37 de km în modul electric. Bateria se reîncarcă în doar 2-2,5 ore, în funcţie de staţia disponibilă (12 sau 16A), iar viteza electrică poate atinge 120 km/h. În acelaşi timp, viteza maximă totală este de 250 hm/h, iar consumul hibrid este de doar 2,1 litri la 100 de km. Motorul pe benzină BMW TwinPower Turbo de 1,5 litri şi trei cilindri produce până la 231 de cai putere şi accelerează de la 0 la 100 de km/h în 4,4 secunde. Cu toate astea, emisiile de carbon sunt de doar 49 de grame pe km.

Mercedes B-Klasse electric, rivalitate cu i3

Noul Mercedes electric din clasa B are cam acelaşi preţ cu BMW i3 şi o autonomie asemănătoare. Atinge 100 de km/h în 7,9 secunde, utilizează un motor electric de 177 de cai putere cu transmisie frontală, şi se încarcă în aproape 2 ore la o staţie de 240 de V. În prezent este vândut în 10 ţări, însă piaţa se va extinde în 2015.

Pe lista altor modele electrice, hibride sau cu tehnologii bazate pe GPL prezente la Renexpo s-au numărat producători precum VW, Opel, Audi, Renault sau Skoda.

Autor: Bogdan Tudorache

Activ în presa economică și de afaceri de 26 de ani, Bogdan a absolvit Dreptul, apoi a urmat cursuri intensive de economie și Business English. A avansat până în poziția de redactor-șef încă din 2006 și a asigurat managementul și politica editorială pentru numeroase publicații economice dedicate în special comunității investitorilor străini în România. Din 2003 și până în 2013 a fost activ mai ales în sectorul financiar-bancar. A început colaborarea cu Energynomics în 2013, remarcându-se prin cunoștințe avansate ale piețelor, comunităților de afaceri și un stil editorial matur, atât în limba română, cât și în engleză.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *