Unul din obiectivele principale pe care Renovatio le are în domeniul hidrogenului este de a decarboniza transportul, prin facilitarea încărcării viitoarelor mașini bazate pe hidrogen în diverse puncte din România, a spus Alexandru Teodorescu, Managing Partner Renovatio, în cadrul conferinței „Proiectul Hidrogen – dezbaterea pentru România”, organizate online de Energynomics. Renovatio va dezvolta stații pentru combustibili alternativi, inițial electrice și cu CNG, dar ulterior și cu hidrogen. De asemenea, compania va produce hidrogen, la Borzești.
”Baza noastră este energia. Am început încă din 2006 proiecte de energie regenerabilă – eoliene și fotovoltaice și am depășit 2.000 de MW dezvoltați pe partea de eolian și 600 de MW în fotovoltaic, atât în România, cât și în alte țări de pe trei continente. Sustenabilitatea este la baza dezvoltărilor a tot ce înseamnă Renovatio în acest moment; de la dezvoltarea proiectelor regenerabile, la partea de trading, unde, în momentul de față, componenta de energie regenerabilă din totalul energiei furnizate către clienții noștri este de peste 70%”, a spus Alexandru Teodorescu.
Totodată, Renovatio a dezvoltat o infrastructură de 120 de stații pentru încărcarea mașinilor electrice în marile orașe și pe principalele coridoare de transport din România.
”Am considerat că nu este suficient doar să oferim încărcarea electrică pentru mașini, dorim să ne focusăm pe tot ce înseamnă combustibili alternativi. Astfel, avem în plan dezvoltarea de stații de servicii pentru combustibilii alternativi, care să includă CNG, electricitate și, în viitor, hidrogen – care se va preta mai ales pentru transportul greu, unul din cei mai mari poluatori”.
Renovatio vrea să acopere lipsa unei infrastructuri de puncte de încărcare pentru hidrogen pe principalele coridoare de transport din România.
”Această dezvoltare ne-a ridicat următoarea problemă: de unde să luăm hidrogenul? Am intrat în diverse discuții privind utilizarea unei facilități de producție de hidrogen și în special de hidrogen verde. Acum doi ani am achiziționat termocentrala de la Borzești, pe care dorim să o transformăm într-un hub verde. Termocentrala a fost închisă vreme de câțiva ani, iar noi dorim să o retehnologizăm pentru a produce energie cu emisii cât mai mici. Bineînțeles, avem în plan și dezvoltarea unor proiecte regenerabile în zonă – atât eolian, cât și fotovoltaic. Aceste proiecte vor fi legate direct la un electrolizor de 15-20 MW, pentru a produce hidrogen verde, pe care să-l utilizăm în viitoarele proiecte de electromobilitate, dar și pentru viitoarele turbine pe gaz pe care le vom instala în cadrul centralei de la Borzești”, a mai spus el.
”Așteptăm cu nerăbdare reglementările din domeniu. Există un normativ foarte vechi pentru dezvoltarea de stații pe hidrogen, sperăm ca la fel ca în cazul CNG, el să fie actualizat cât mai curând, pentru a putea începe deja proiectarea, autorizarea și construcția rapidă a acestor stații”.
Conferința „Proiectul Hidrogen – dezbaterea pentru România” a fost organizată de Energynomics, cu sprijinul partenerilor noștri Chimcomplex, Horvath & Partners, Kawasaki Gas Turbines Europe, Metachim, Renovatio, Siemens Energy, Solar Turbines.
S-au înscris pe platforma MyConnector pentru a participa la dialog peste 300 de persoane.