Acasă » Interes general » Retailerii europeni sting lumina şi reduc programul de funcționare pentru a economisi energia

Retailerii europeni sting lumina şi reduc programul de funcționare pentru a economisi energia

11 august 2022
Electricitate
energynomics

Pe măsură ce facturile la energie cresc şi apare riscul raționalizării, unii retaileri europeni au început să stingă lumina şi se gândesc să scurteze programul de funcționare la iarnă, transmite Reuters.

Şefii companiilor de utilități şi oficialii guvernamentali i-au îndemnat pe cetățeni şi companii să reducă consumul de electricitate şi să pună la punct planuri de rezervă, astfel încât să fie mai puțin dependenți de importurile de gaze, dacă vor apărea probleme în aprovizionare din cauza războiului din Ucraina.

Subsidiara din Austria a grupului internațional de retail SPAR Group a decis să reducă intervalul de timp în care va fi iluminată publicitatea din vitrine şi exteriorul celor peste 1.500 de magazine pe care le deține, a informat un purtător de cuvânt. Grație acestor măsuri, consumul de electricitate al retailerului va fi redus cu un milion de kilowați-oră pe an, a adăugat purtătorul de cuvânt, fără a preciza care este suma de bani care va fi economistă astfel, potrivit Agerpres.

Luna trecută, şi directorul de la Leclerc a avertizat că cel mai mare retailer francez de produse alimentare ar putea reduce programul de funcționare la magazinele sale, în cadrul unui pachet de măsuri de urgență destinat contracarării riscului întreruperilor în aprovizionarea cu electricitate. Anterior, rivalul francez Carrefour a semnat un document intitulat ‘EcoWatt Charter’ cu operatorul de rețea RTE, în ideea reducerii consumului de electricitate la magazinele sale în perioada în care cererea este la un nivel ridicat.

Unii retaileri europeni, inclusiv grupurile Colruyt şi Ahold din Belgia, ar putea fi izolați parțial de potențialele întreruperi şi de costurile ridicate pentru că au deja programe destinate conservării energiei.

„Pe termen scurt nu sunt avute în vedere măsuri concrete dar ambiția firmei este să continue eforturile care fac parte din politica sa energetică generală. De acea nu avem reclame iluminate şi optăm pentru frigidere închise, etc”, a spus un purtător de cuvânt de la Colruyt. Acesta a adăugat că retailerul are 44 de magazine de tip ‘zero combustibili fosili’, care nu folosesc păcură sau gaze naturale şi în schimb sunt încălzite în întregime grație deşeurilor sau electricității din surse regenerabile.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *