În primele patru luni din 2016, vânzările de autoturisme hibride și pur electrice au crescut cu 112% în România față de perioada similară a anului trecut, cu 195 de unități vândute, arată o statistică privitoare la piața auto realizată de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA).
Deși în procente creșterea comercializării autovehiculelor ecologice vândute o depășește cu mult pe cea generală (de 14,4%), volumele sunt încă foarte mici, reprezentând doar 0,7% din totalul autoturismelor noi comercializate la nivel național. Anul trecut, între ianuarie și aprilie erau vândute doar 92 de unități.
Creșterea lunii aprilie 2016 față de martie 2016 a fost de 32,4% în ceea ce privește autovehiculele ecologice, în timp ce la general luna aprilie este prima lună din acest an în care s-au înregistrat mai puține tranzacții decât cu o lună în urmă. În aprilie au fost comercializate 69 de autovehicule hibride și 100% electrice, în timp ce în martie au fost tranzacționate 52 de asemenea mașini.
Primul loc în topul celor mai comercializate mărci auto ecologice în intervalul de patru luni analizat este ocupat de Toyota, cu 116 de unități (+153,2% față de primele 4 luni din 2015), urmată de Lexus cu 48 de unități (+200%), BMW- 8 unități (față de niciun exemplar vândut în perioada ianuarie — aprilie 2015) și Land Rover – 7 unități, (-22,2%).
Datele APIA relevă că, pe întreg anul 2015, numărul autovehiculelor electrice și hibride noi vândute în România a fost de 495 de unități, mai mult decât dublu (110%) comparativ cu anul 2014, când au fost comercializate 236 de unități.