Acasă » Electricitate » Românii au cumpărat de două ori mai multe autoturisme electrice și hibride

Românii au cumpărat de două ori mai multe autoturisme electrice și hibride

19 septembrie 2016
Electricitate
Bogdan Tudorache

Românii au cumpărat, în primele opt luni ale anului, 571 de mașini hibride și electrice, volum dublu față de aceeași perioadă din 2015, relevă statistica Asociației Producătorilor și Importatorilor de Autoturisme (APIA), consultată de Agerpres.

Astfel, în perioada ianuarie — august, vânzările de autovehicule ecologice au reprezentat echivalentul al 0,8% din totalul autoturismelor noi comercializate la nivel național, în creștere de la 0,4%, comparativ cu datele consemnate în primele 8 luni din anul anterior.

De la începutul anului și până în 31 august au fost comercializate 571 de mașini electrice 100% și hibride, mai mult cu 109,2% față de intervalul ianuarie — august 2015, când se consemnaseră 271 de unități din această categorie.

Statistica APIA arată că, numai la nivelul lunii august, s-au vândut 169 de mașini ecologice, în creștere cu 77,9%, în comparație cu luna precedentă, când s-au înregistrat 95 de unități.

În topul celor mai comercializate mărci auto ‘verzi’, din ianuarie până în august, primul loc este ocupat, în continuare, de Toyota, cu 391 de unități (+118,4% față de primele 8 luni din 2015), urmată de Lexus (105 unități, +238,7%), BMW (23 unități, față de niciun exemplar vândut în perioada ianuarie — august 2015) și Land Rover (11 unități,—26,7%).

Datele APIA relevă că, pe întreg anul 2015, numărul autovehiculelor electrice și hibride noi vândute în România a fost de 495 de unități, mai mult decât dublu (110%), comparativ cu anul 2014, când au fost comercializate 236 de unități.

Autor: Bogdan Tudorache

Activ în presa economică și de afaceri de 26 de ani, Bogdan a absolvit Dreptul, apoi a urmat cursuri intensive de economie și Business English. A avansat până în poziția de redactor-șef încă din 2006 și a asigurat managementul și politica editorială pentru numeroase publicații economice dedicate în special comunității investitorilor străini în România. Din 2003 și până în 2013 a fost activ mai ales în sectorul financiar-bancar. A început colaborarea cu Energynomics în 2013, remarcându-se prin cunoștințe avansate ale piețelor, comunităților de afaceri și un stil editorial matur, atât în limba română, cât și în engleză.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *