Schneider Electric România anunță că derulează un proiect de automatizare a stației de tratare a apei potabile de la Roșu deținută de Apa Nova București (parte a grupului Veolia) în cadrul unui vast program de modernizare și automatizare a instalațiilor electrice ale stațiilor de pompare și de tratare a apei. Într-un comunicat de presă, Schneider Electric precizează că automatele programabile instalate în urmă cu două decenii funcționează în continuare în parametri normali, dar acum se creează un nou sistem, redundant, care să asigure continuitatea furnizării de apă potabilă și să permită stațiilor de pompare și tratare să-și desfășoare activitatea în parametri normali și în următoarele decenii. Acest sistem valorifică tehnologiile de ultimă oră, inclusiv soluții de protecție la atacuri cibernetice care sunt direct încorporate în sistem, conform specificațiilor clientului.
Colaborarea Schneider Electric România cu furnizorul serviciilor de apă și canalizare al capitalei a început încă din 1997, cu un prim proiect de modernizare a principalelor stații de pompare din București. Modernizarea nu a inclus, însă și funcționarea în mod automat a stațiilor de pompare, un pas necesar pentru asigurarea continuității furnizării de apă potabilă, pentru un oraș atât de mare ca Bucureștiul.
„După concesionarea serviciilor de apă și canalizare ale Bucureștiului, parteneriatul Schneider Electric România cu Apa Nova București s-a extins, pentru automatizarea stațiilor de pompare și a celor de tratare a apei și pentru integrarea acestora cu dispeceratele Apa Nova, în perioada 2003-2005, într-un sistem de monitorizare și conducere centralizată,” explică Mihnea Tihan, Projects Execution Manager Schneider Electric Romania, care a urmărit buna derulare a proiectelor pentru Apa Nova de 20 de ani.
O provocare esențială în parteneriatul cu un furnizor major de utilități precum Apa Nova București constă în capacitatea de a desfășura lucrări de înlocuire, modernizare sau întreținere fără a întrerupe furnizarea de apă potabilă către consumatorii finali.
„Pentru astfel de proiecte, […] întreruperea furnizării de apă potabilă [trebuie] să fie limitată la maximum 30 de minute, preferabil în orele de minimă utilizare, adică de obicei, în timpul nopții,” explică Mihnea Tihan. ”Automatizarea într-o măsură cât mai mare este extrem de importantă pentru a detecta și a preveni eventualele incidente înainte ca acestea să se producă. La fel și mentenanța permanentă. În ambele direcții am colaborat foarte bine cu clientul nostru Apa Nova București și ne bucurăm că această colaborare continuă și după 20 de ani, cu o nouă etapă.”
Cu două decenii în urmă, parteneriatul cu Apa Nova reprezenta cea mai amplă colaborare a Schneider Electric România. Astăzi, această colaborare rămâne de o importanță deosebită, iar furnizorul de apă pentru locuitorii Bucureștiului este considerat un partener strategic. Acest lucru se datorează nu doar dimensiunii și duratei colaborării, ci și importanței critice a serviciilor pe care le oferă comunității bucureștene.
Despre Schneider Electric
Scopul Schneider Electric este să genereze Impact, permițând oamenilor și organizațiilor să valorifice la maximum energia și resursele, creând o punte între progres și sustenabilitate. Noi numim asta Life Is On.