OMV vrea să îşi reducă dependenţa de piaţa europeană, în perioada 2020-2025, şi se va orienta către achiziţii în Orientul Mijlociu şi Asia Pacific, potrivit directorului executiv al companiei, Rainer Seele. Grupul austriac are un buget de 10 miliarde de euro pentru preluări, până în 2025.
Conform strategiei pentru 2018-2025, compania vrea să investească, anual, între 2 şi 2,5 miliarde de euro în explorare, rafinare, procesare şi purificarea ţiţeiului brut şi a gazelor naturale. „Investiţiile vor merge jumătate în segmentul upstream şi jumătate în downstream”, a spus Rainer Seele, citat de Bursa, adăugând: „Nu voi spune în ce ţări, este secret, trebuie să vă surprind şi pe viitor”.
Întrebat dacă vizează şi active în Rusia, CEO-ul OMV a răspuns: „Am învăţat, de-a lungul călătoriilor mele în Rusia, că trebuie să dansezi la o singură nuntă. De aceea, suntem dedicaţi colaborării cu Gazprom şi nu ne uităm la alţii. Acesta este partenerul nostru şi vom sărbători aniversarea de 50 de ani de parteneriat cu Gazprom. Nu ne vom pune în pericol parteneriatul cu Gazprom. Acesta este mesajul nostru clar”, a spus el.
Domnia sa a adăugat: „Am spus că prioritatea capitolului următor al strategiei noastre nu este Rusia. Pe asta ne-am concentrat, în ultimii doi ani. Viitorul proiect vizează Orientul Mijlociu, iar, după acesta, ţinta este regiunea Asia-Pacific. Referitor la Rusia, vrem să finalizăm tranzacţia de schimb de active până la finalul anului şi apoi să ne concentrăm pe Orientul Mijlociu”.
OMV a anunţat, în 2016, semnarea unui acord de bază cu grupul rus „Gazprom” cu privire la schimbul unor active. Potrivit termenilor acordului, „Gazprom” va primi o participaţie de 38,5% din acţiunile companiei OMV (NORGE) AS, o companie concentrată pe explorarea şi producţia de petrol în Norvegia. În schimb, OMV va primi o participaţie de 24,98% la un proiect destinat dezvoltării blocurilor 4 şi 5 ale formaţiunii Achimov, parte a zăcământului de petrol, gaz şi condensat Uregoy din Siberia.
Potrivit lui Seele, OMV vrea să mute capacităţile de producţie mai aproape de pieţele atractive.