După incidentul de la Fukushima, singurul mod sustenabil pentru securitatea energetică a Japoniei a devenit hidrogenul. Astfel, companiile japoneze au fost chemate de guvern să vină cu soluții bazate pe hidrogen, iar Kawasaki a început prin construcția unei nave de transport a hidrogenului lichid, ulterior dezvoltând toate celelalte aplicații.
”Probabil, de aceea, companiile japoneze sunt printre cele mai avansate în domeniul hidrogenului”, a spus Shahrad Adjili, Head of Sales, Kawasaki Gas Turbines Europe, în cadrul conferinței Regional Approach Brussels – Energy Transition, organizate de Energynomics.
Kawasaki a fost prima companie din lume care a produs un vas de transport pentru hidrogen lichid
Totodată, Kawasaki a construit prima centrală pe cogenerare bazată pe hidrogen, în orașul Kobe, din Japonia. Aici, uzina folosește 100% hidrogen, producând 1,7MWe, însă în procesul de ardere pot fi folosite și gaze naturale.
Kawasaki a fost implicată în construcția de nave încă de acum 150 de ani, și în construcția de unități producătoare de energie și turbine pe gaz încă de acum 50 de ani, a precizat el. Kawasaki Gas Turbine Europe a început să funcționeze în Germania, în anul 1975, iar din anul 2018 are un birou de reprezentare deschis la București.
”Astăzi o industrie foarte vastă utilizează cogenerarea, așa că avem aplicații industriale în foarte multe sectoare. Totodată, Kawasaki este unul din liderii industriei de turbine pe gaze cu emisii scăzute. Suntem interesați să instalăm, în viitorul apropiat, soluții standard de 100 MW în aplicații cu ciclu combinat (CCPP), așa cum am făcut-o deja în Japonia. Kawasaki furnizează și soluții hibride pentru industria chimică. Suntem singurii din lume care producem în același timp și turbine pe gaze, și motoare, așa că putem oferi soluții de înaltă eficiență hibride pentru industrie”, a mai spus el.