Acasă » Interes general » Raportul climatic Shell, BP „doar un instrument de marketing”- ShareAction

Raportul climatic Shell, BP „doar un instrument de marketing”- ShareAction

2 noiembrie 2017
ESG
energynomics

La doi ani după ce acționarii BP și Shell au adoptat în mod repetat rezoluții care impun companiilor să includă riscurile legate de schimbările climatice în strategia lor corporativă și contabilitate, cele două companii nu dezvăluie nimic mai mult decât minimum, a relatat un nou raport al unei organizații neguvernamentale din Regatul Unit, scrie Kyla Mandel pentru DeSmog.

Raportul, publicat de ShareAction, grup nonprofit, care a fost implicat în promovarea acestor rezoluții climatice în 2015, a constatat că, deși au luat măsurile necesare pentru a-și îndeplini noile angajamente referitoare la publicarea datelor, cele două companii petroliere nu reușesc să aibă o tranziție mai rapidă către emisii reduse de carbon.

Potrivit raportului ShareAction, companiile pot susține public acordul de la Paris, dar acțiunile lor nu sunt conforme cu declarațiile.

Rezoluțiile climatice adoptate de fiecare companie impun să existe rapoarte cu privire la emisiile respective, rezistența la diferite scenarii de schimbări climatice, cercetarea și investițiile în tehnologii cu emisii scăzute de dioxid de carbon, stimulentele executive și evaluarea și pozițiile de politică publică privind schimbările climatice, potrivit Energypost.eu.

„Publicitatea este importantă”, a declarat ofițerul de presă al ShareAction, Beau O’Sullivan, pentru DeSmog UK, „dar este doar un instrument de marketing dacă nu este urmat de acțiuni concrete”.

Ambele firme [în special BP] au făcut lobby, de exemplu, împotriva stabilirii unui preț al dioxidului de carbon pentru a limita emisiile, în pofida faptului că sprijină public prețurile la carbon.

Nici una dintre firme nu și-a stabilit încă obiectivul de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră. Conform raportului, în timp ce BP pretinde că se concentrează asupra emisiilor și eficienței sale operaționale, emisiile directe ale companiei au crescut cu puțin peste un milion de tone de CO2 echivalent din 2015 și până în 2016.

Între timp, Shell și-a redus emisiile în raport cu nivelurile din 2015, dar se așteaptă ca acestea să crească din nou în viitor, precizând că „este posibil să dezvoltăm resurse care necesită mai multă energie și tehnologii avansate pentru a produce … aceasta ar putea duce la o creștere asociată a GES directe [ emisiile de gaze cu efect de seră] provenite de la facilitățile de producție upstream.”

În acest an, acționarii au respins propunerea de a solicita societății petroliere să își reducă emisiile.

Ponderea investițiilor fiecărei companii în tehnologii cu emisii scăzute de dioxid de carbon reprezintă și o fracțiune din activitatea lor. Investițiile BP în emisii reduse de carbon reprezintă doar 1,3% (200 milioane dolari) din cheltuielile totale de capital, în timp ce Shell s-a angajat să investească 3% (1 miliard de dolari pe an) din cheltuielile sale anuale, până în 2020.

Tags:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *