SolarCity Corp se confruntă cu blocaje pe termen scurt, pe măsură ce comenzile merg mai încet iar achiziția de către Tesla încetinește finanțarea companiei.
Pentru miliardarul Elon Musk, viziunea sa pe termen lung este mai importantă, deoarece el are în plan mai multe produse și servicii care vor transforma cea mai mare companie de acoperișuri solare din SUA într-o divizie esențială pentru strategia energetică a Tesla, scrie Bloomberg.
SolarCity pregătește dezvoltarea unui produs pentru acoperișuri, care încorporează tehnologia solară și un sistem de stocare ce utilizează baterii Tesla special destinate gospodăriilor, incluzând un sistem de gestionare a energiei. Ambele vor fi introduse „în lunile următoare”, potrivit unei declarații.
Musk, președinte și cel mai mare acționar al Tesla și SolarCity, și-a urmat viziunea sa privind crearea unei case inteligente alimentate de panouri solare care încarcă și mașinile electrice. Noile produse merg chiar mai departe, pentru a demonstra modul în care el intenționează să fuzioneze cele două companii pentru a crea o companie energetică cu o sferă largă, care include tehnologia de stocare pentru a transforma fotovoltaicele într-un element mai important al rețelei.
Conducerea SolarCity a fost de acord la 1 august să accepte o ofertă redusă de 2,6 miliarde de dolari în acțiuni Tesla, la numai o lună după ce Musk făcuse o ofertă nesolicitată de 2,8 miliarde.
Acordul a întârziat câteva oferte de finanțare pentru SolarCity, care și-a diminuat numerarul cu 65%.
Tranzacția vine pe fondul încetinirii creșterii SolarCity. Compania se așteapta să instaleze 170 de megawați de panouri în trimestrul curent, în scădere de la 201 megawați în al doilea trimestru.
Acționarii Tesla și SolarCity trebuie să aprobe preluarea, pe care companiile se așteaptă să o semneze în al patrulea trimestru.