Lucid Motors vrea să clarifice lucrurile: societatea nu este în dificultate aşa cum se întâmplă cu start-up-ul mașinii electrice Faraday Future. „Să ne diferenţiem, mai întâi, de scenariul de la Faraday Future”, a declarat pentru Business Insider, Peter Rawlinson CTO Lucid, în cadrul unei întâlniri a Classic Car Club din Manhattan.
Dacă urmăriți lumea start-up-urilor de mașini electrice – grupul companiilor aflate în competiție pentru a veni cu următoarea inovație în domeniul automobilelor alimentate cu baterii – veți fi iertați dacă apreciaţi că cele două companii sunt de fapt foarte asemănătoare.
Ambele încă prezintă prototipuri pe care speră să le introducă în producție cât de curând. Ambele sunt lansate de foști ingineri de la Tesla și ambele au un miliardar chinez printre susținătorii lor, potrivit businessinsider.com.
Mai exact, este același miliardar chinez.
Acelaşi investitor ca la Faraday
De la mijlocul anilor 2000, multe startup-uri au venit cu promisiunea de a crea următoarea Tesla – o mașină electrică de lux, cu performanțe înalte. Faraday Future este probabil cea mai entuziastă. După luni de dezvoltare, start-up-ul a dezamăgit cu prima sa prezentare majoră în cadrul CES în 2016, când a arătat doar o mașină concept care nu va intra în producție niciodată. În acest an, lansarea unei mașini funcționale a fost marcată de defecțiuni pe scenă, iar afacerea este în criză de bani, pierde directori și a renunțat la planurile pentru o a doua unitate de producţie în San Francisco.
Faraday, cu sediul in Los Angeles, este susținută de miliardarul chinez Jia Yueting, fondatorul companiei de electronice LeEco. Yueting este, de asemenea, un investitor în cadrul Lucid Motors – a cumpărat acţiuni în 2014, când compania încă se numea Atieva. O anchetă din 2016 a celor de la The Guardian a constatat că mai mulți angajați Atieva se temeau de implicarea lui Yueting în cadrul companiei, mai exact de faptul că va încerca să fuzioneze compania cu Faraday Future, aflată în dificultate în prezent.
Acesta este aspectul pe care Rawlinson vrea să îl clarifice. Problemele de finanțare ale Faraday – care par să provină de la o criză de numerar a LeEco – nu se aplică aici, a spus el. „LeEco este un investitor minoritar în compania noastră și a fost un investitor minoritar, ca parte a rundei noastre de finanțare serie C“, a spus el. „Am primit aceste fonduri direct în bancă, suntem absolut independenți de orice criză de numerar.“
Lucid Motors și-a asigurat, de asemenea, fonduri de la firma de capital de risc Venrock and Mitsui & Co.
În competiţie cu Tesla
Rawlinson a fost inginerul-șef al Modelului S de la Tesla și s-a alăturat Lucid Motors în 2013, atunci când a decis să treacă de la dezvoltarea tehnologiei de fabricație a bateriilor, la producţia propriilor vehicule electrice. Alți ingineri care au ajutat la crearea Modelului S, cum ar fi Eric Bach, fost director de inginerie al Tesla, lucrează acum la primul vehicul Lucid Motors: Lucid Air.
Rawlinson a fost prezent la Classic Car Club săptămâna trecută pentru a prezenta primul prototip Lucid Air al companiei: o mașină electrică de 1.000 de cai putere, de lux, cu o autonomie de 315 de mile, care va costa peste 100.000 dolari. (Lucid va face, de asemenea, un vehicul de bază, cu o autonomie de 240 de mile, cu o putere de 400 de cai putere, cu prețuri începând de la 52.500 dolari).
Lucid Air a programat să înceapă producţia la sfârșitul anului 2018, în unitatea din Casa Grande, Arizona. Construcția efectivă a fabricii este estimată să înceapă în cel de-al doilea trimestru al acestui an.
Sedanul argintiu, cu farurile cu LED-uri futuriste și interior spațios, a fost menit să transmită un mesaj foarte clar: Lucid Air nu este „vaporware“. „Avem un produs care funcționează, care se poate conduce, care există“, a spus Rawlinson. „Vă vom lua la o plimbare cu acesta. Mai pot şi alții să facă asta?“