Acasă » Interes general » Statele estice se opun utilizării veniturilor din certificatele de poluare pentru rambursarea datoriilor COVID

Statele estice se opun utilizării veniturilor din certificatele de poluare pentru rambursarea datoriilor COVID

21 iunie 2020
Interes general
energynomics

Ţările membre UE din Europa de Est au respins ideea utilizării veniturilor generate de sistemul european de comercializare a cotelor de emisii (ETS) pentru a creşte bugetul comunitar, în contextul în care liderii UE s-au reunit vineri pentru a discuta cum vor plăti pentru relansarea economiei după pandemia de coronavirus, susţin surse consultate de Reuters.

Dacă proiectul Executivului comunitar va fi aprobat va trebui să fie pus la punct şi modul în care vor fi rambursate datoriile. Comisia Europeană a propus strângerea de noi fonduri la bugetul Uniunii Europene, inclusiv utilizarea sistemului european de comercializare a cotelor de emisii (ETS) pentru a strânge o sumă suplimentară de 10 miliarde de euro, potrivit Agerpres.

Însă această propunere s-a lovit de opoziţia statelor membre din Europa de Est, care vor să păstreze veniturile generate de sistemul ETS. Potrivit surselor diplomatice citate de Reuters, Polonia, Cehia, Lituania, Estonia şi Bulgaria se opun acestei idei.

„Extinderea veniturilor generate de ETS este inacceptabilă pentru noi deoarece ne-ar costa prea mult”, a spus un diplomat european de rang înalt din una din ţările estice.

Sistemul european de comercializare a cotelor de emisii (ETS) pune un preţ pe poluare pentru că forţează centralele electrice şi uzinele să cumpere certificate cu care să îşi acopere emisiile poluante. Veniturile realizate din vânzarea de certificate de poluare, care în 2019 s-au ridicat la 14,6 miliarde euro, merg în prezent spre bugetele naţionale.

Comisia Europeană a propus ca, începând din 2021, ţările membre să păstreze aceleaşi venituri realizate de sistemul ETS ca şi în ultimii ani, dar veniturile suplimentare, ce vor apărea ca urmare a extinderii sistemului ETS şi la industria de shipping, să meargă la bugetul UE.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *