Acasă » Interes general » Strategia OMV Petrom 2030: Biocombustibilii vor reprezenta peste 15% din producția grupului

Strategia OMV Petrom 2030: Biocombustibilii vor reprezenta peste 15% din producția grupului

24 noiembrie 2023
Interes general
energynomics

OMV Petrom, cea mai mare companie integrată de energie din sud-estul Europei, a semnat contractul pentru achiziția a 50% din părțile sociale ale societății românești „Respiră Verde” SRL, lider local în colectarea uleiului alimentar uzat. Finalizarea tranzacției este estimată să aibă loc în primul trimestru al anului 2024, după îndeplinirea anumitor condiții, inclusiv autorizarea de către Consiliul Concurenței și de către Comisia pentru Examinarea Investițiilor Străine Directe.

Uleiul alimentar uzat este una dintre principalele materii prime regenerabile pentru a produce combustibil de aviație sustenabil (SAF) și biodiesel (ulei vegetal hidrotratat – HVO). Utilizarea acestora în transport reduce considerabil emisiile de carbon. În cazul utilizării SAF, emisiile de CO2 rezultate din zborurile comerciale sunt cu aproximativ 80% mai mici față de combustibilul convențional.

„Căutăm cele mai bune soluții pentru reducerea emisiilor, iar biocombustibilii reprezintă o oportunitate pentru decarbonizarea transportului. Unul dintre obiectivele strategiei noastre pentru 2030 este ca biocombustibilii să reprezinte peste 15% din producția totală de combustibilarburanți. Prin această tranzacție, facem un prim pas pentru a ne asigura accesul la materia primă necesară producerii biocombustibililor și deschidem perspectiva integrării economiei circulare în activitățile noastre de bază”, a spus Radu Căprău, membru al Directoratului OMV Petrom, responsabil pentru activitatea de Rafinare și Marketing.

Înființată în urmă cu 12 ani, „Respiră Verde” colectează până la 10,000 de tone de ulei comestibil uzat pe an de la agenți economici din domenii precum industria ospitalității (hoteluri, restaurante) și retail. Societatea are o flotă proprie de transport și două depozite principale, în Bihor și Ialomița. Aceasta vizează intrarea pe alte piețe europene în viitorul apropiat.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *