Acasă » Electricitate » Studiu CE: Cota camioanelor cu hidrogen noi va crește la 17% din vânzări, în 2030

Studiu CE: Cota camioanelor cu hidrogen noi va crește la 17% din vânzări, în 2030

18 februarie 2021
Electricitate
energynomics

Studiul “Celulele de combustie cu Hidrogen pentru transportul cu autocamioane” contractat de către Comisia Europeană estimează o cotă potențială de vânzări de camioane cu celule de combustibil cu hidrogen de aproximativ 17% din camioanele noi ce vor fi vândute în 2030, pe baza unei traiectorii puternice de reducere a costurilor tehnologice, conform CNR-CME.

În conformitate cu Pactul Verde European, tehnologia cu celule de combustibil cu hidrogen (FCH HDT) reprezintă o soluție promițătoare cu emisii zero pentru industria transportului de marfă.

Din perspectiva costului total (TCO), FCH poate deveni competitiv din punct de vedere al costurilor până în 2027 dacă volumul de producție este crescut rapid, așa cum se arată într-o comparație a camioanelor FCH cu cele pe bază de motorină convențională și alte propulsoare alternative. Începând cu 2027, FCH HDT cu emisii zero va oferi o performanță operațională comparabilă cu camioanele diesel în ceea ce privește autonomia zilnică, timpul de realimentare și capacitatea de încărcare utilă la un TCO mai bun.

Pe termen scurt, este așteptată o creștere de preț de până la 22% pentru camioanele FCH față de camioanele diesel. Comercializarea tehnologiei FCH pentru industria hidrogenului este încă în etapa incipientă și primele produse pentru camioane doar ce devin disponibile pe piață.

Potențialul pieței camioanelor FCH HD din Europa a fost analizat pentru trei segmente de caz de utilizare (lung, mediu, scurt). Piața poate reprezenta aproximativ 53% din vânzările de pe piața transportului de marfă în Europa și până la 70% emisii din acest segment.

Pentru aceste cazuri de utilizare și în cazul celor trei scenarii de adoptare a pieței (conservatoare, de bază, optimiste), studiul proiectează un potențial semnificativ de piață pentru FCH în transportul de marfă, cu cote de vânzări anuale cuprinse între 16 și 51% în 2030. Dacă această dezvoltare poate fi realizată, camioanele FCH sunt pregătite să devină o piatră de temelie pentru atingerea obiectivelor europene de reducere a emisiilor de CO2 până în 2050.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *