Acasă » Electricitate » Studiu: Vehiculele cu celule cu hidrogen sunt mai prietenoase cu mediul decât cele cu baterii Li-Ion

Studiu: Vehiculele cu celule cu hidrogen sunt mai prietenoase cu mediul decât cele cu baterii Li-Ion

29 iulie 2019
Electricitate
energynomics

Conform unui nou studiu comandat de H2 MOBILITY Deutschland, cercetătorii de la Institutul Fraunhofer pentru Sisteme de Energie Solară ISE au realizat o comparație a ciclului de viață a vehiculelor electrice cu baterii Li-Ion și cu celule de combustibil cu hidrogen. Ultimele par mult mai verzi, în pofida faptului că întreaga lume pare să se concentreze în primul rând pe utilizarea vehiculelor alimentate cu baterii. În prezent există aproape 9.200 de stații de încărcare pentru autoturismele electrice doar în Germania și noi stații sunt construite peste tot în lume. Producătorii se luptă unul cu celălalt pentru a vedea cine este capabil să furnizeze bateria cu cel mai mare parcurs și cel mai scurt timp de încărcare. Alte concepte de autovehicule par a fi ignorate, potrivit innovationorigins.com.

Cercetătorii Institutului Fraunhofer demonstrează însă că tehnologia bateriilor este departe de cea mai bună alegere. Potrivit studiului, soluția mai bună este celula de combustibil, care (încă) pare aproape irelevantă în planificarea viitoare a e-mobilității. Oamenii de știință au detaliat pentru perioadele 2020-2030 și 2030-2040 ce emisii de gaze cu efect de seră (GES) ar fi generate în procesul de fabricație, exploatare și eliminare a bateriilor și a vehiculelor cu celule de combustibil cu autonomii maxime de 300 kilometri și peste. Aceste calcule au luat în considerare și aspecte precum cantitatea de material necesar producerii de baterii, celule de combustie și rezervoare de hidrogen, împreună cu emisiile generate în timpul producției și prelucrării. Cercetătorii și-au bazat calculele pe diferite scenarii pentru producerea de electricitate sau hidrogen. Ei au comparat, de asemenea, cifrele cu cele ale autoturismelor diesel.

În cel mai bun scenariu, energia electrică pentru vehiculele cu baterii provine dintr-un sistem fotovoltaic. În cel mai rău caz, provine din mixul obișnuit de electricitate din Germania. În cel mai bun scenariu pentru hidrogen, hidrogenul este generat cu energie eoliană de 100%. Scenariul cel mai defavorabil se bazează pe producția prin reconstituirea gazului natural. În plus, valorile au fost, de asemenea, comparate cu emisiile generate în timpul încărcării cu versiunea mixtă (50% gaz natural și 50% energie eoliană).

Vehiculele bazate pe tehnologia celulelor de combustie au avut rezultate mai bune decât cele cu baterii. Chiar și în scenariul cel mai defavorabil (100% H2 din gazele naturale), emisiile de gaze cu efect de seră ale vehiculelor cu pile pe o distanță de 150.000 de kilometri sunt mai mici decât cele ale vehiculelor comparabile cu acumulatori (baterii de 90 kWh), încărcate din mixul energetic german.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *