De la 1 ianuarie, cresc masiv prețurile de serviciu universal, din cauza creșterii abrupte a prețului energiei în piață. În cazul Enel, creșterea din factura consumatorilor aflați încă în această situație, circa 400.000, este de circa 70-80%, în funcție de zonă, scrie e-nergia.ro. Totuși, clienții casnici nu vor plăti aceste prețuri încă, pentru că, până la 1 aprilie, e în vigoare mecanismul de plafonare și compensare.
În cazul Electrica, creșterea din factura consumatorilor aflați în această situație, 1,5 milioane de clienți, este de circa 80%. Electrica Furnizare este cel mai mare furnizor de energie electrică pentru clienții casnici din România și are și cei mai mulți clienți aflați încă în serviciul universal.
În cazul CEZ, creșterea este de circa 85%.
CEZ Vânzare este furnizorul tradițional de energie electrică pentru clienții casnici din zona Oltenia – județele Teleorman, Argeș, Olt, Dolj, Gorj și Mehedinți. Compania are circa 475.000 de clienți casnici în serviciu universal.
În cazul E.On, creșterea este de circa 58%. E.On are circa 700.000 de clienți în serviciul universal, scrie e-nergia.ro.