Acasă » Petrol și Gaze » Terminalul petrolier din Constanța, profit de peste 7 milioane de lei

Terminalul petrolier din Constanța, profit de peste 7 milioane de lei

17 mai 2016
Petrol și Gaze
energynomics

Oil Terminal a înregistrat în primele trei luni ale acestui an un profit net de aproape 7,1 milioane de lei, cu 8,5% mai mare faţă de cel din perioada similară din 2015, când câștigul net a atins 6,532 milioane de lei, conform informaţiilor financiare comunicate de operatorul terminalului petrolier din Constanța.

Cifra de afaceri realizată în intervalul analizat a fost de 37,355 milioane de lei, cu 2,894 milioane de lei mai mult față de nivelul perioadei ianuarie – martie 2015. Veniturile din exploatare s-au ridicat la circa 37,1 milioane de lei, iar cheltuielile de exploatare au ajuns la aproximativ 27,98 milioane de lei.

La 31 martie 2016, Oil Terminal avea datorii totale de 54,544 milioane de lei, din care 17,533 milioane de lei erau datorii curente.

Oil Terminal este interconectată cu rafinăriile româneşti prin intermediul societăţii Conpet Ploieşti. Terminalul petrolier are legături la reţeaua naţională de căi ferate, la cea de căi rutiere şi la canalul Dunăre – Marea Neagră.

Principalii competitori pe piaţa internă sunt terminalul din Portul Midia, exploatat de Rompetrol Rafinare, terminalul Unicom-Oil Terminal din Galaţi, Frial SA Constanţa şi Minmetal Constanţa.

La începutul lunii octombrie 2015, un consorţiu de companii cu capital preponderent american anunța că doreşte să concesioneze un teren în portul Constanţa pentru construcţia unui terminal petrolier în valoare de aproximativ 350 de milioane de dolari.

“Consorţiul nostru (format din patru companii – n.r.) va face o investiţie privată, care va depinde de o concesiune de la Guvern, pentru un teren din port. Desigur, vom concura pentru această concesiune, dar ne-am făcut temele în ceea ce priveşte ingineria preliminară a proiectului, datorită implicării Master Chem Oil în proiect”, a declarat Randy Tharp, Managing Director al firmei Romania Epstein.

“Cu implicarea investitorilor americani, sperăm ca peste 51% din investiţie să fie fonduri americane. Apoi, sperăm să ne adresăm OPEC şi altor organizaţii pentru finanţare”, spunea Randy Tharp.

Pe plan regional, principalii competitori sunt terminalul portului Omisalje din Croaţia, care a preluat în totalitate tranzitul de ţiţei către Serbia, şi terminalul Reni din Ucraina.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *