Grupul francez de distribuție a energiei electrice Total din Franța este pe cale să câștige 700.000 de clienți în acest an, provocând fostele monopoluri de stat EDF și Engie cu un serviciu digital low-cost care ar putea imita succesul Uber de pe piața taximetriei.
Total Spring are în fiecare an 3.500 – 4.000 de clienți noi, atrași cu o reducere de 10% față de prețul reglementat pe care trebuie să-l utilizeze EDF, rivalul controlat de stat, a declarat directorul Marc Bensadoun, pentru Reuters.
La un deceniu după liberalizare, piața de distribuție a energiei din Franța devine activă, deoarece procesul de schimbare a furnizorilor a devenit mai ușor, iar intrarea noilor jucători a sporit gradul de conștientizare a clienților cu privire la opțiunile disponibile.
EDF continuă să reprezinte aproximativ 80% din piața de retail a energiei electrice, cu aproximativ 26 de milioane de clienți, dar pierde în jur de 100.000 pe lună, potrivit autorității franceze de reglementare a pieței energiei, CRE.
De la intrarea pe piață a companiei Total de acum un an, alte câteva companii franceze majore – inclusiv grupurile Casino și Leclerc – au lansat oferte de vânzare de retail a energiei electrice cu reduceri mari față de tarifele reglementate de EDF.
Grupul energetic italian Eni a lansat, de asemenea, o ofertă cu un an în urmă, cu obiectivul de a avea aproximativ două milioane de clienți până în 2021.
Total își propune să atingă cel puțin 15% din piața franceză de retail a gazelor și energiei până în 2022 sau 6 milioane de clienți, de la aproximativ 6% la sfârșitul lui 2017, ajutată de achiziția companiei de Direct Energie, cifrată la 1,7 miliarde de dolari.