Acasă » Electricitate » Total copiază strategia Uber pentru a schimba piața energiei electrice din Franța

Total copiază strategia Uber pentru a schimba piața energiei electrice din Franța

27 noiembrie 2018
Electricitate
energynomics

Grupul francez de distribuție a energiei electrice Total din Franța este pe cale să câștige 700.000 de clienți în acest an, provocând fostele monopoluri de stat EDF și Engie cu un serviciu digital low-cost care ar putea imita succesul Uber de pe piața taximetriei.

Total Spring are în fiecare an 3.500 – 4.000 de clienți noi, atrași cu o reducere de 10% față de prețul reglementat pe care trebuie să-l utilizeze EDF, rivalul controlat de stat, a declarat directorul Marc Bensadoun, pentru Reuters.

La un deceniu după liberalizare, piața de distribuție a energiei din Franța devine activă, deoarece procesul de schimbare a furnizorilor a devenit mai ușor, iar intrarea noilor jucători a sporit gradul de conștientizare a clienților cu privire la opțiunile disponibile.

EDF continuă să reprezinte aproximativ 80% din piața de retail a energiei electrice, cu aproximativ 26 de milioane de clienți, dar pierde în jur de 100.000 pe lună, potrivit autorității franceze de reglementare a pieței energiei, CRE.

De la intrarea pe piață a companiei Total de acum un an, alte câteva companii franceze majore – inclusiv grupurile Casino și Leclerc – au lansat oferte de vânzare de retail a energiei electrice cu reduceri mari față de tarifele reglementate de EDF.

Grupul energetic italian Eni a lansat, de asemenea, o ofertă cu un an în urmă, cu obiectivul de a avea aproximativ două milioane de clienți până în 2021.

Total își propune să atingă cel puțin 15% din piața franceză de retail a gazelor și energiei până în 2022 sau 6 milioane de clienți, de la aproximativ 6% la sfârșitul lui 2017, ajutată de achiziția companiei de Direct Energie, cifrată la 1,7 miliarde de dolari.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *