Toyota Motor va dezvolta, în colaborare cu Panasonic, o nouă divizie de producție de baterii pentru vehiculele electrice (bve), pe fondul accelerării strategiei care presupune ca autoturismele verzi să aibă o pondere de jumătate din vânzările globale ale producătorului auto nipon, până în 2030.
Anunțul comun se bazează pe un acord conform căruia Panasonic, liderul pieței mondiale pentru bateriile litiu-ion de automobile, fabrica deja baterii pentru vehiculele hibride Toyota pe benzină și plug-in.
Planul de cooperare mai strânsă în domeniul bateriilor vine pe fondul încercării producătorilor de automobile de a concura pentru a dezvolta mai multe motoare electrice în conformitate cu reglementările mai stricte din întreaga lume, necesare pentru reducerea emisiile vehiculelor, potrivit Reuters.
Toyota are nevoie de baterii, după ce a declarat anul trecut că va adăuga vehicule complet electrice gamei de produse, la începutul anilor 2020, prin extinderea strategiei pentru automobile verzi, care s-a concentrat mai ales pe vehiculele hibride și cu combustibil plug-in (FCV).
„Industria auto se confruntă cu multe obstacole în calea dezvoltării bateriilor de generație următoare, și este dificil pentru producătorii de automobile sau producătorii de baterii să le facă față singuri”, a declarat președintele Toyota, Akio Toyoda, la o conferință de presă comună.
„Ar fi dificil pentru noi să atingem obiectivele noastre din 2030, având în vedere ritmul actual de dezvoltare a bateriiilor. De aceea, apelăm la Panasonic și alte companii pentru a ne ajuta să dezvoltăm mașini și baterii tot mai bune”.
Toyoda a afirmat că ținta anuală de vânzări a producătorului nipon de automobile hibride pe benzină electrică și plug-in este de 4,5 milioane de vehicule până în 2030, și de 1,0 milioane de unități pentru vehiculele pur electrice.
În acest scop, în septembrie, Toyota a format o companie de tehnologie a vehiculelor electrice împreună cu Mazda Motor Corp și cu furnizorul Denso. Mutarea reflectă o tendință a producătorilor de automobile și a producătorilor de componente de a colabora pentru a dezvolta mașinile de ultimă generație, pentru a reduce costurile de cercetare, dezvoltare și producție.