Circa 75% dintre investitori au indicat faptul că vor ca brokerii să le semnaleze oportunitățile investiționale, în timp ce 64% dintre aceștia au declarat că doresc să primească analize privind contextul pieței (trenduri macroeconomice, date economice, știri), arată un sondaj realizat de Tradeville, lider de piață în tranzacționarea online din România.
De asemenea, peste 63% dintre respondenți spun că se așteaptă ca brokerii lor să le furnizeze opinii despre companiile pe care aceștia le urmăresc.
Principalele așteptări din partea investitorilor de la compania de brokeraj cu care colaborează se referă la oferirea de recomandări privind oportunități de investiții sau de analize macro și pe companii, precum și furnizarea unor platforme de tranzacționare rapide și complexe.
“Rezultatele sondajului arată că investitorul român a devenit din ce în ce mai sensibil la informaţii, așteptările sale cu privire la brokerul cu care colaborează referindu-se preponderent la furnizarea de know-how. Răspunzând aşteptărilor investitorilor, Tradeville a alocat mai multe resurse pentru identificarea oportunităţilor din pieţe în cadrul serviciului deja existent, Oportunitatea Momentului”, a declarat Cosmin Marinescu, director general adjunct, Tradeville.
O altă concluzie interesantă a studiului a fost aceea că platforma de tranzacționare este foarte importantă, 40% dintre respondenți indicând-o ca fiind punctul forte al Tradeville. “Ne bucurăm de acest rezultat, întrucât am investit constant în platforma noastră. Spre exemplu, în contextul în care 30% dintre clienții Tradeville tranzacționează de pe platforme mobile, am realizat recent un update al aplicațiilor mobile, astfel încât acestea să ofere cât mai multe funcționalități”, a adăugat Cosmin Marinescu.
Printre noile funcționalități puse la dispoziția clienților Tradeville în cadrul aplicațiilor mobile se numără posibilitatea de vizualizare și configurare a listelor personale definite în platforma web, posibilitatea de a efectua un ordin nou direct din lista de cotații, prin acționarea butoanelor Bid sau Ask, precum și suplimentarea detaliilor de cotații cu informații despre capitalizare, randament dividende, PER, EPS, etc.
Alături de platformă, un alt aspect foarte important pentru investitori este legat de serviciile de relații cu clienții, 45% dintre aceștia declarând că se așteaptă ca brokerul să le ofere asistență administrativă (pentru completarea documentelor, obținerea de extrase de la Depozitarul Central, etc.). De altfel, printre cele mai apreciate servicii ale Tradeville se numără promptitudinea răspunsurilor brokerilor la întrebări sau sesizări, calitatea acestora, dar și aspecte operaționale precum rapiditatea transferurilor bancare sau numărul de bănci prin care pot face retrageri sau alimentări.
„Tradeville este alegerea investitorilor de retail și, întrucât satisfacţia clienţilor este importantă pentru noi, am optimizat serviciul de mesagerie din cadrul platformei, prin reconfigurarea sa, pentru a fi mai prietenos pentru utilizatori”, a precizat Cosmin Marinescu.