Acasă » Petrol și Gaze » Transgaz a inaugurat a doua nouă stație de comprimare de pe traseul BRUA

Transgaz a inaugurat a doua nouă stație de comprimare de pe traseul BRUA

31 octombrie 2019
Petrol și Gaze
energynomics

Transgaz a inaugurat astăzi stația de comprimare gaze naturale Podișor, din județul Giurgiu, o investiție de peste 22 milioane de euro. Stația de comprimare gaze naturale Podișor face parte, alături de STC Jupa și STC Bibești, din Proiectul BRUA – Faza 1, proiect aflat pe lista proiectelor de interes comun ale Uniunii Europene – o investiție totală de 500 milioane de euro în dezvoltarea infrastructurii de transport gaze naturale din România și Europa.

STC Podișor include două unități de comprimare a gazelor (una în funcțiune și una de rezervă) fabricate de firma americană Solar Turbine, cu o putere de 4,6 MW fiecare (în condiții ISO).

Principalii parametri de operare ai stației

  • Presiune de aspirație 20-40 bar g
  • Presiune de refulare 30-60 bar g
  • Debit maxim de gaze: 565.000 Sm3/h, cu două unități de comprimare

Stația de comprimare Podișor este o instalație tehnologică interconectată la următoarele conducte de magistrale de gaze: DN 32’’ STC Podișor – STC Bibești, DN 20’’ STC Podișor – Giurgiu. STC Podișor va fi conectată și la viitoarea magistrala DN 40’’ Tuzla-Podișor. Stația este bidirecțională, astfel că poate comprima gaze atât din direcția Giurgiu sau Tuzla către direcția Bibești, cât și din direcția Bibești sau Tuzla către direcția Giurgiu. Din aprilie 2018, între 100 și 235 de muncitori au lucrat pentru execuția contractului în valoare de 22 de milioane de euro, din care valoarea celor două unități de comprimare instalate este de 12,6 milioane de euro, fără TVA.

În urmă cu o lună, operatorul național de sistem a inaugurat STC de la Jupa (județul Caraș Severin), o investiție de 12,6 milioane de euro demarată în aprilie 2018. Stația este interconectată la următoarele conducte magistrale de gaze: DN 32″ SCG Bibești – SCG Jupa, DN 32″ SCG Jupa – Ungaria, DN 20″ Vest 1, DN 20″ Vest 2, cu scopul de a comprima gazele naturale, în vederea compensării pierderilor de presiune inerente procesului de transport. Stația este bidirecțională; ea poate comprima gaze atât din direcția Bibești către direcția Ungaria, cât și din direcția Ungaria către direcția Bibești.

Recent, directorul general a Transgaz, Ion Sterian, anunța că proiectul BRUA este în grafic. “La firul linear se lucrează în ritm susținut, fiind sudați deja peste 330 kilometri de conductă din cei 479 prevăzuți în proiect”, a declarat Sterian, citat de Newsweek România. “Finalizarea BRUA faza 1 […] va conduce la asigurarea posibilității fizice de curgere bidirecțională permanentă între interconectările cu Bulgaria și cu Ungaria, asigurându-se următoarele capacități de transport gaze naturale: spre Ungaria – 1,75 miliarde metri cubi pe an și 1,5 miliarde metri cubi pe an spre Bulgaria”, a reamintit Sterian.

Referindu-se la faza a doua a proiectului BRUA, oficialul Transgaz a subliniat că acesta vizează creșterea fluxului de gaze spre Ungaria prin interconectorul Horia–Csanadpalota. “Spre deosebire de BRUA Faza I, care este considerat un proiect de securitate a aprovizionării, BRUA Faza II este considerat un proiect comercial. Acest lucru înseamnă că Decizia Finală de Implementare a acestei Faze II se va lua doar dacă proiectul este comercial viabil.”

Realizarea proiectului BRUA Faza II presupune construirea unei conducte între Recaș și Horia, în lungime de aproximativ 50 de kilometri, amplificarea celor trei stații de comprimare (STC Podișor, STC Bibești și STC Jupa) prin montarea unui agregat suplimentar de comprimare în fiecare stație și amplificarea stației de măsurare gaze existente la Horia.

La finalizarea fazei 2 se va asigura creșterea fluxului de gaze spre Ungaria prin interconectorul Horia– Csanadpalota la 4,4 miliarde metri cubi pe an.

1 thoughts on “Transgaz a inaugurat a doua nouă stație de comprimare de pe traseul BRUA”

  1. 1 million de EUR pentru cel care va prezenta factorul de emisii CO2 al statiei de comprimare, conform analizei BAT (Best Available Technology) care s stat (sau ar fi trebuit sa stea) la baza emiterii autorizatiei de mediu/constructie !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *