Acasă » Petrol și Gaze » Consumatori » Transportatori: Acciza va crește cheltuielile în an electoral, mută consumul peste graniță

Transportatori: Acciza va crește cheltuielile în an electoral, mută consumul peste graniță

20 martie 2014
Consumatori
Bogdan Tudorache

Guvernul a decis să introducă o acciză suplimentară la carburanţi fără o analiză de impact, pentru a putea face cheltuieli mai mari în 2014, an electoral, iar decizia va avea un efect de bumerang asupra bugetului de stat, consideră transportatorii.

„Ne apropiem de aprilie, când va intra mult discutata acciză pe carburant, care va avea un impact în toate colţurile, începând de la transportul aerian, naval sau fluvial. Această acciză este singurul şi cel mai simplu activ pe care statul îl are la îndemână în acest moment pentru a aduna bani”, a declarat Ion Lixandru, vicepreşedinte al Asociaţiei Specialiştilor din Transporturi, Depozitare, Achiziţii, Producţie (ARILOG) şi administrator Camion Logistic, citat de Mediafax.

Majorarea accizelor cu 7 eurocenţi pe litru de la 1 aprilie va avea ca efect creşterea preţului carburanţilor cu 0,41 lei litru, potrivit estimărilor Ministerului Finanţelor.

Lixandru spune că acciza este introdusă de Guvern ca o condiţie pentru viitoarele acorduri de împrumut, iar ceea ce nu înţelege lumea este că până şi Salvarea se va scumpi după creşterea taxei.

„La noi nu este o problemă, pentru că noi vom muta pe logistică, logistica mută pe marfă şi marfa va primi şi ea bucăţica ei de cost. Nu este o problemă a transportatorilor”, a spus Lixandru, adăugând că unele firme de profil se vor alimenta din afara României, atunci când preţul nu va mai fi concurenţial.

Reprezentantul ARILOG crede că majorarea accizei va avea un efect de bumerang asupra bugetului.

„Noi asta încercăm să mediatizăm, ca experţii de acolo, care n-au făcut o analiză de impact, să înţeleagă ce înseamnă. Nu vor plăti transportatorii”, a adăugat reprezentantul ARILOG.

Radu Dinescu, secretar general al Uniunii Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), a afirmat că în România se consumă anual cinci milioane de tone de motorină şi două milioane de tone de benzină, iar dacă 13% din consumul de motorină local se va muta în afara României statul român nu va mai câştiga nimic din această acciză.

„Noi am constatat următorul lucru: guvernul nu este interesat de colectarea unor bani în mod real, ci să cheltuiască mai mult în 2014, an electoral, şi atunci trebuie să aibă o justificare în faţa altora, că are venit pe care îl pune pe hârtie”, a spus Dinescu.

Reprezentanţii celor două organizaţii au mai criticat atât lipsa unor analize de impact privind proiectele de autostrăzi, cât şi a „barierelor administrative” cu care se confruntă companiile de profil.

Autor: Bogdan Tudorache

Activ în presa economică și de afaceri de 26 de ani, Bogdan a absolvit Dreptul, apoi a urmat cursuri intensive de economie și Business English. A avansat până în poziția de redactor-șef încă din 2006 și a asigurat managementul și politica editorială pentru numeroase publicații economice dedicate în special comunității investitorilor străini în România. Din 2003 și până în 2013 a fost activ mai ales în sectorul financiar-bancar. A început colaborarea cu Energynomics în 2013, remarcându-se prin cunoștințe avansate ale piețelor, comunităților de afaceri și un stil editorial matur, atât în limba română, cât și în engleză.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *