Reprezentanţii Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicită autorităţilor suplimentarea bugetului pentru restituirea supra-accizei la motorină, în condiţiile în care fondurile de 20 de milioane lei alocate pentru acest an s-au epuizat.
Potrivit unui comunicat de presă al UNTRR, prin restituirea supra-accizei firmelor de transport rutier, consumul de motorină este menţinut în România, de unde statul poate încasa TVA şi restul de acciză.
Din datele recente, publicate de Comisia Europeană (CE), analizate de Uniunea Transportatorilor, rezultă un cost pentru firmele de transport rutier (preţ motorină fără TVA şi cu acciza recuperabilă) de 0,96 euro/litru în România, în comparaţie cu Ungaria – de 0,95 euro/litru, Bulgaria – de 0,92 euro/litru sau Slovenia – de 0,94 euro/litru.
„Fără acciza recuperabilă şi TVA, costul pentru firmele de transport rutier din România ar ajunge la peste 1 euro/litru, iar volumele de motorină alimentate de transportatorii rutieri vor migra către ţările vecine, cu impact negativ asupra bugetului de stat. Totodată, transportatorii rutieri vor fi nevoiţi să majoreze tarifele de transport cu cel puţin 12% ca urmare a întârzierii rambursării supra-accizei pentru transportatorii rutieri, creştere care se va resimţi direct şi imediat în preţurile plătite de populaţie”, notează transportatorii, conform Agerpres.
Conform UNTRR, în perioada 2014 – 2017, au fost aprobate 2.638 cereri de restituire a supra-accizei, în valoare de peste 67,6 milioane lei.