Primăria Cluj-Napoca a implementat un sistem de stimulare a transportului public de persoane cu vehicule alimentate cu energie, în urma căruia numărul de pasageri a crescut cu 56%, la aproape 168.000 de pasageri. De altfel, obiectivul municipalității este ca întreaga flotă de transport public a orașului să fie electrică până în 2028.
”În ultimii doi ani termenul ‘digitalizare’ a fost mereu alăturat celui de ‘pandemie’, care a marcat o provocare extraordinară mai ales pentru administrațiile publice locale, dar a și contribuit la accelerarea digitalizării serviciilor destinate publicului”, a declarat Georgiana Kaczka, Inspector de specialitate, Primăria Cluj Napoca, în cadrul conferinței “Digitalizare și Eficiență energetică – Cluj-Napoca”, organizate de Energynomics.
Primăria din Cluj-Napoca a implementat peste 300 de proceduri digitale și și-a stabilit anul 2030 ca țintă pentru trecerea integrală a iluminatului public pe becuri cu LED.
Pentru transportul public ecologic, primăria are în vedere proiecte europene de 100 de milioane de euro, și prospectează și soluții pe bază de hidrogen, dar acestea din urmă sunt într-un stadiu incipient.
DESCARCĂ PREZENTAREA GEORGIANEI KACZKA
Totodată, primăria urmărește și extinderea instalării de panouri fotovoltaice pe clădiri publice, inclusiv școli.
Conferința “Digitalizare și Eficiență energetică – Cluj-Napoca” a fost organizată de Energynomics cu sprijinul partenerilor săi: Eaton Electric, Elgeka-Ferfelis Romania, Enel X, EnergoBit, Kawasaki Gas Turbine Europe, MET Energy România, REI Group, Photomate, Volt, Wiren.