Pandemia de coronavirus face ca transportul public să piardă teren în fața mijloacelor de transport individuale, cum ar fi autoturismele, a declarat Centrul German Aerospațial (DLR), într-un comunicat. Un sondaj efectuat de Institutul pentru Cercetarea Transporturilor al DLR a chestionat 1.000 de persoane referitor la obiceiurile de transport de la sfârșitul lunii iunie și până la începutul lunii iulie, după un sondaj similar din luna aprilie, pe perioada carantinei. Sondajul a avut ca scop evaluarea efectelor pe termen mediu și lung ale pandemiei asupra preferințelor de transport.
„Comportamentele care au fost dezvoltate în starea de urgență s-au înrădăcinat și influențează noile rutine”, a declarat Barbara Lenz, directorul DLR Institute for Transport Research, citată de Clean Energy Wire.
Deși uneori acest lucru i-a determinat pe oameni să recurgă la opțiuni ecologice, cum ar fi bicicletele – sau pur și simplu să călătorească mai puțin pentru că lucrează de acasă – autoturismele sunt un „câștigător clar” al crizei. Comunicatul susține că o analiză a datelor rețelelor mobile a arătat că traficul la momentul celui de-al doilea sondaj a atins nivelurile anterioare crizei, chiar dacă 43% dintre respondenți au spus că au fost pe drum mai puțin sau mult mai puțin decât de obicei în ultimele șapte zile. Aproximativ jumătate dintre cei chestionați au declarat că folosesc transportul public mai rar sau mult mai rar. Sondajul a arătat că grupurile, inclusiv tinerii și locuitorii orașelor, se simt mai puțin confortabil din cauza riscurilor pe care le pot ridica mijloacele de transport public. „Aceasta este o dezvoltare îngrijorătoare, deoarece acestea sunt tocmai grupurile care folosesc frecvent transportul public local în viața de zi cu zi”, spune Lenz.