Ţările Uniunii Europene au amânat votul planificat pentru săptămâna viitoare privind interzicerea vânzărilor de automobile noi care emit dioxid de carbon din 2035, ca parte a pachetului „Pregătiți pentru 55”, după ce Germania a pus sub semnul întrebării sprijinul său pentru aceste reglementări, transmite Reuters.
Nu a fost anunțată noua dată pentru vot, iar un purtător de cuvânt pentru Suedia, țara care deține preşedinția Consiliului UE, a anunțat că ambasadorii statelor membre vor reveni la această problemă „în timp util”.
După luni de negocieri, Comisia, Parlamentul European şi statele membre UE au ajuns anul trecut la un acord privind această lege, prin care se cere tuturor maşinilor noi vândute în blocul comunitar să aibă zero emisii de dioxid de carbon din 2035 – astfel încât de la acea dată va fi imposibilă vânzarea de automobile cu motoare pe combustie. Dar statele membre UE încă trebuie să aprobe decizia, pentru a intra în vigoare.
Ministrul german al Transporturilor, Volker Wissing, a declarat că utilizarea combustibililor sintetici ar trebui să rămână posibilă după termenul limită din 2035 şi a cerut Comisiei Europene să elaboreze o propunere în acest sens.
Vineri, ambasadorii statelor membre UE au decis amânarea votului, care era planificat în 7 martie, a informat purtătorul de cuvânt pentru Suedia.
Luna trecută, Parlamentul European a aprobat proiectul care pune punct vânzării de automobile noi echipate cu motoare termice începând din 2035.
Germania este țara de origine a marilor producători auto, inclusiv Volkswagen, care s-au angajat să producă doar maşini electrice în Europa din 2033, şi BMW, care a avertizat în legătură cu efectele interzicerii maşinilor cu motoare pe combustie în UE, din 2035, potrivit Agerpres.
Şi Italia intenționează să voteze împotriva planurilor europene de a interzice în 12 ani vânzarea maşinilor noi alimentate cu benzină şi motorină, a anunțat ministrul Energiei, Gilberto Pichetto Fratin.
„La reuniunea de la Bruxelles a ambasadorilor statelor membre UE, Italia îşi va exprima poziția împotriva reglementării propuse de UE de a interzice producția şi vânzarea de maşini şi camionete cu motoare cu combustie internă, până în 2035”, a declarat ministrul Energiei.
Săptămâna trecută, Guvernul de la Roma anunța că vrea să se alieze cu Franța şi Germania pentru a influența şi a încetini ritmul implementării legislației UE în privința emisiilor vehiculelor şi camioanelor.
Pingback: UE a amânat votul privind interzicerea vânzărilor de automobile noi cu motoare pe combustie - Piramid Energy