Comisia Europeană a aplicat amenzi în valoare de 155 de milioane de euro grupului german Mahle Behr, firmei japoneze Denso şi altor patru producători de componente auto pentru că au pus la punct mai multe carteluri pe piaţa furnizării de componente pentru instalaţiile de climatizare şi de răcire ale motoarelor destinate constructorilor auto din spaţiul economic european, informează Reuters.
Cei şase producători de componente auto vizaţi de această decizie sunt companiile Behr (Germania), Calsonic (Japonia), Denso (Japonia), Panasonic (Japonia), Sanden (Japonia) şi Valeo (Franţa).
Potrivit Comisiei Europene, în urma investigației, în perioada 2004-2009, cei șase furnizori și-au coordonat prețurile pieței prin schimburi de informaţii sensibile. ”Decizia scoate în evidenţă că nu acceptăm cartelurile care afectează piaţa europeană, indiferent de cine şi cum sunt organizate”, a declarat comisarul european pentru Concurenţă, Margrethe Vestager.
Firma germană Mahle Behr a fost amendată cu 62,1 milioane de euro, în timp ce firma japoneză Sanden trebuie să plătească o amendă de 64,6 milioane de euro, iar firma niponă Denso a fost amendată cu 322.000 de mii de euro. Amenda impusă firmei franceze Valeo este de 26,7 milioane de euro, iar Calsonic trebuie să plătească 1,7 milioane de euro. În schimb, Panasonic a evitat plata unei amenzi pentru că a alertat Comisia despre existenţa unui cartel, potrivit sursei citate.
Executivul comunitar a precizat că aceste carteluri i-au afectat pe producătorii auto Volkswagen, BMW, Mercedes, Volvo, Suzuki, Nissan, Renault şi Jaguar Land Rover.
Aceasta este a şasea decizie a Comisiei Europene de la debutul unor investigaţii în industria componentelor auto în urmă cu mai mulţi ani. Celelalte tipuri de componente auto aflate în continuare în vizorul Comisiei sunt scaunele, sistemele de direcţie şi ţevile de eşapament.
Toate companiile vizate şi-au recunoscut vinovăţia în schimbul unei reduceri de 10% a amenzilor lor.