Standardul de facturare actual pentru firme, reglementat de ANRE, nu se poate implementa în e-factura, astfel că aşteptăm o clarificare în acest sens până la 1 ianuarie, a declarat, joi, într-o conferință de specialitate, Laurențiu Urluescu, preşedintele Asociației Furnizorilor de Energie din România (AFEER).
„Din păcate, pentru consumatorii non-casnici, e posibil să avem schimbări destul de mari în factură, asta din cauza implementării legislației privind facturarea business-to-business (B2B), acel e-factura. De la 1 ianuarie, facturile emise către alte companii, businss to business, trebuie să fie
emise prin platforma ANAF e-factura. Asta ne duce la nişte dificultăți, respectiv standardul de facturare actual care este reglementat de ANRE nu se poate implementa în e-factura. Sperăm să avem o clarificare, o cooperare între cele două autorități, ANRE şi ANAF, în aşa fel încât până la 1 ianuarie să avem şi noi un model pe care să-l aplicăm. În momentul de față, dacă facem ce se poate face în e-factura, nu suntem aliniați cu ANRE, dacă emitem pe modelul ANRE, ne luam amendă din partea cealaltă”, a menționat Laurențiu Urluescu, conform Agerpres.
El a subliniat că de la 1 ianuarie nu se vor putea emite facturi în format fizic pentru consumatorii industriali.
„Nu se vor putea emite facturi în format fizic deci, consumatorii industriali care erau obişnuiți să primească factura fizic n-o să mai primească Din cauza mecanismului e-factură, nu se poate emite decât prin SPV. La momentul actual nu se pot introduce toate detaliile din factura pe care o emitem, respectiv aici văd o mare provocare pentru consumatorii care au mai multe locuri de consum, acestea nu vor putea fi detaliate. O mare problemă este legata de consumatorii non-casnici care sunt şi prosumatori. Ştiți că la momentul actual furnizorul emite factura în numele pronsumatorului pentru energia livrată în rețea. Asta nu va mai fi posibil deoarece prin e-factura nu există posibilitatea ca o companie, un CIF să emită factură în numele altui CIF”, a mai spus Laurențiu Urluescu.
Potrivit acestuia, o altă provocare mare a pieței care o să afecteze în primul rând consumatorul este reducerea concurenței din piață.
„Dacă acum 2 ani vorbeam de 50 de furnizori care se luptau pentru consumatorii casnici, acum sunt 32”, a precizat acesta.
Totodată, preşedintele AFEER a subliniat că, din punct de vedere al decontării, întârzierea la momentul de față este undeva în jur de nouă luni.
„Ştiu că s-a decontat mare parte din februarie, dar încă mai sunt sume mici de decontat din anul trecut, ceea ce pentru noi înseamnă costuri financiare ridicate şi, în plus, avem o incertitudine a acestei decontări, care ne provoacă greutăți în a accesa credite bancare”, a mai spus Laurențiu Urluescu.