Acasă » Electricitate » Vânzările Ariston Thermo au stagnat anul trecut, sunt estimate să crească în 2014

Vânzările Ariston Thermo au stagnat anul trecut, sunt estimate să crească în 2014

3 februarie 2014
Electricitate
Bogdan Tudorache

Vânzările distribuitorului de centrale termice şi boilere Ariston Thermo România au stagnat anul trecut, în valoare şi volum, iar pentru 2014 compania estimează o creştere de 20% a livrărilor de centrale termice în condensare şi de 5% pentru modelele convenţionale.

„În 2013 business-ul Ariston s-a situat la acelaşi nivel ca şi în 2012, atât din punct de vedere al cifrei de afaceri, cât şi al volumelor comercializate. Astfel, în acest moment, circa 65% din vânzările companiei sunt generate de centrale termice murale, 30% de boilerele electrice, restul revenind sistemelor solare, pompelor de căldură şi aparatelor de aer condiţionat”, a declarat într-un comunicat Cătălin Drăguleanu, country manager Ariston Thermo România.

El a arătat că pentru anul în curs este previzionat un avans al vânzărilor în volum, atât pe segmentul centralelor termice în condensare, cu circa 20%, cât şi pe cel al centralelor termice convenţionale, cu aproximativ 5%.

„Creşterea estimată pentru acest an pe segmentul centralelor în condensare are la bază schimbarea treptată a comportamentului de achiziţie al românilor, aceştia fiind tot mai mult interesaţi de produsele cu un grad tehnologic ridicat ce asigură o eficienţă sporită şi costuri reduse chiar şi cu 35%”, a precizat Drăguleanu.

Vânzările distribuitorului de centrale termice şi boilere s-au plasat la aproximativ 30 milioane euro în 2012, potrivit datelor comunicate anterior de companie.

„Încă din 2012 am observat o înclinare tot mai mare a românilor către centralele termice în condensare, acest trend menţinându-se şi în 2013. Astfel, dacă în urmă cu 5 ani doar maximum 1-2% dintre centralele Ariston vândute pe plan local înglobau această tehnologie, în 2013 procentul a crescut la peste 6%, iar în acest an ne dorim depăşirea acestui rezultat”, a spus reprezentantul companiei.

În ceea ce priveşte piaţa locală de centrale termice de apartament, Drăguleanu a afirmat că anul trecut nu s-a putut observa o evoluţie deosebită, principalele motive fiind situaţia incertă din punct de vedere economic şi puterea de cumpărare în scădere.

„În 2013, piaţa locală de centrale termice a suferit un uşor declin în primul semestru, pentru ca în a doua jumătate să recupereze decalajul. Astfel, estimăm că anul trecut, vânzările de profil au rămas aproximativ la acelaşi nivel ca şi în 2012, atât în ceea ce priveşte volumul, cât şi valoarea”, a spus el, subliniind însă că s-a observat o modificare a mixului de modele vândute.

Astfel, chiar dacă centralele termice convenţionale sunt, în continuare, cel mai mult alese de către români, cele în condensare reprezintă sub 10% din piaţă.

„Estimăm o creştere şi în acest an a ponderii centralelor termice în condensare vândute pe piaţa locală nu numai datorită consumului redus şi a economiilor pe care le pot aduce pe termen lung, ci şi datorită educării populaţiei cu privire la directivele europene care impun comercializarea exclusivă a centralelor în condensare începând cu septembrie 2015”, a mai declarat reprezentanul Ariston.

În ceea ce priveşte destinaţia centralelor achiziţionate, în acest moment aproximativ 65% dintre centralele vândute pe plan local sunt comercializate către locuinţele ce au renunţat la sistemul centralizat de încălzire. În acelaşi timp însă se poate observa un avans al vânzărilor destinare înlocuirilor la circa 15-20% din piaţă, pe plan local existând un parc de centrale instalate în urmă cu aproximativ 15 ani ce este treptat înnoit. Restul de aproximativ 10-15% din piaţă revine noilor construcţii.

Piaţa de centrale termice va fi influenţată şi în acest an de situaţia CET-urilor din ţară şi de deciziile privind costurile Gcal, dar mai ales de debranşările determinate de o iarnă cu costuri mari la încălzire, potrivit sursei citate.

Ariston Thermo România este filiala locală a Ariston Thermo Group, producător italian de echipamente şi servicii destinate încălzirii şi producerii de apă caldă menajeră, care a încheiat anul 2012 cu vânzări de 1,32 miliarde euro.

Autor: Bogdan Tudorache

Activ în presa economică și de afaceri de 26 de ani, Bogdan a absolvit Dreptul, apoi a urmat cursuri intensive de economie și Business English. A avansat până în poziția de redactor-șef încă din 2006 și a asigurat managementul și politica editorială pentru numeroase publicații economice dedicate în special comunității investitorilor străini în România. Din 2003 și până în 2013 a fost activ mai ales în sectorul financiar-bancar. A început colaborarea cu Energynomics în 2013, remarcându-se prin cunoștințe avansate ale piețelor, comunităților de afaceri și un stil editorial matur, atât în limba română, cât și în engleză.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *