Segmentul autoturismelor electrice şi hibride a consemnat o pondere de 2% în totalul livrărilor realizate în primele 11 luni ale lui 2017, pondere dublă faţă de cea pe care au avut-o în 2016. Ca volume, s-au înregistrat creşteri atât la maşinile electrice (+160%), cât şi la cele hibride (+120,4%).
De asemenea, în funcţie de ţara de provenienţă a autoturismelor, situaţia se prezintă astfel: 28% produse în România, 22,5% sunt fabricate în Germania (multe, însă, cu componente din România), 10,9% în Cehia, 8,1% în Spania şi 7,3% în Turcia. În acest context, comparativ cu anul 2016, livrările de autoturisme din producţia autohtonă au crescut, în anul 2017, cu 12,3%, iar cele provenite din import, cu 14,8%.
Vânzările totale de autovehicule noi au crescut, în primele 11 luni ale anului, cu 11,1% faţă de aceeaşi perioadă din anul anterior, până la 142.300 de unităţi, cifră în interiorul căreia autoturismele au consemnat un salt de 14,1%, arată datele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA), citate de Agerpres și economica.net.
În viziunea reprezentanţilor APIA, la finele acestui an, există premise ca piaţa auto din România să depăşească, pentru prima dată în ultimii nouă ani, pragul de 150.000 de unităţi.
Potrivit sursei citate, la nivel local, vânzările de autoturisme din primele 11 luni ale anului 2017 au fost, ca şi în anii precedenţi, susţinute de achiziţiile realizate de către persoanele juridice, ponderea acestora din total fiind de 65% faţă de 35% în cazul persoanelor fizice.
Pe de altă parte, în funcţie de culoarea preferată, alb şi gri domină în continuare cererea, acestea înregistrând 30,8%, respectiv 24,9% din totalul preferinţelor. Urmează albastru cu 14,6% şi negru cu 10,3%.
Autoturismele, care reprezintă circa 83% din totalul livrărilor realizate în perioada de analiză, respectiv 118.570 de unităţi, înregistrează o creştere faţă de aceeaşi perioadă a anului 2016 de 14,1%, iar vehiculele comerciale (marfă şi persoane), o scădere de 1,8%.