Vânzările MOL în România au crescut în primul semestru, în volum, cu 7%, la 235.000 tone. Vânzările de motorină au urcat cu 8%, la 171.000, iar cele de benzină au avansat cu 3%, la 61.000 tone.
Avansul consemnat în România se explică prin extinderea reţelei de benzinării (3 în plus față de 31 decembrie 2012) şi „a unei ușoare îmbunătăţiri a condiţiilor de piaţă, care rămân totuși dificile”, arată un comunicat oficial al grupul maghiar de petrol şi gaze. Mol deține în prezent 138 de benzinării în România.
Condiţiile de piaţă s-au îmbunătăţit, dar rămân dificile.
La nivel de grup, MOL a raporat pentru primul semestru al anului o scădere de 29% a profitului net exprimat în dolari – 232 de milioane, față de 326 de milioane, cifrele revizuite pentru primul semestru din 2012. Profitul operațional este de asemenea mai mic cu 13%.
Zsolt Hernádi, președinte-director general al grupului MOL s-a referit în principal la rezultatele înregistrate în al doilea trimestru din 2013. Acestea au fost afectate negativ în principal în sectorul Upstream. Prețurile în scădere la petrolul brut, neprelucrat și producția în scădere de hidrocarburi au redus performanțele celui mai profitabil sector al grupului. Pentru viitor, speranțele sunt puse în operațiunile din Kurdistan, unde autoritățile locale au aprobat planurile de dezvoltare pentru câmpul Shaikan, care ar urma să compenseze producția în declin a câmpurilor mature din portofoliul grupului Mol.
Mol Group