Vehiculele electrice hibrid plug-in, care urmează să fie subvenționate prin noul program de stimulare economică al guvernului german cu până la 4.500 de euro pe autoturism, nu vor reduce emisiile de transport, susține Greenpeace, potrivit CLEW.
Majoritatea modelelor hibrid sunt SUV-uri grele și cu putere mare și sedanuri de lux, ceea ce limitează capacitatea lor de a reduce emisiile, potrivit analizei. Producția medie a motorului pentru modelele hibrid plug-in disponibile în prezent în Germania a fost de 335 CP, în timp ce cea a tuturor mașinilor nou înmatriculate în 2019 a fost de doar 158 CP. În plus, testele efectuate de asociația automobilistică germană ADAC arată că și consumul de combustibil al mașinilor hibride utilizate în fiecare zi este de multe ori mai mare decât se indică în informațiile dealerului. „Dacă guvernul federal promovează acum vânzarea de hibrid plug-in, acesta va ajuta doar bilanțul companiilor auto pe termen scurt, dar va dăuna climei”, a declarat expertul în transporturi Greenpeace, Benjamin Stephan.
„Industria auto germană trebuie să se adapteze rapid la era motoarelor post-ardere. Pachetele înșelătoare precum hibrid plug-in întârzie această schimbare”.
Analiza Greenpeace a evaluat datele a 88 de modele hibrid plug-in disponibile în prezent în Germania. Dintre acestea, 40 sunt SUV-uri, în timp ce 21 sunt modele de clasă superioară și medie.
Guvernul Germaniei a convenit săptămâna trecută asupra unui pachet de stimulare economică care, printre alte măsuri, are drept scop stimularea vânzărilor de mașini electrice și hibrid plug-in cu un „bonus de inovație”. Prima dublează subvențiile guvernamentale existente.