Reducerea rapidă a costurilor bateriilor, creșterea angajamentului principalilor producători de automobile, sprijinul politic puternic din partea guvernelor locale și costurile operaționale scăzute (inclusiv tarifele de încărcare reduse din partea utilităților) au pus vehiculele electrice pe drumul cel bun pentru a depăși vehicule cu combustie, scrie Jeffrey Rissman, expert al Energy Innovation, un think-tank din San Fransisco, citat de Energypost.eu.
Într-adevăr, vânzările de energie electrică din SUA au crescut în medie cu 32% anual în perioada 2012-2016 și cu 45% în cursul anului care s-a încheiat în iunie 2017.
Având în vedere aceste avantaje, producătorii auto și investitorii se confruntă cu câteva întrebări importante: Cât de repede ne putem aștepta ca VE să-și crească cota de piață în Statele Unite? Ce penetrare vor avea, și de când? Cum vor fi aceste efecte afectate de factori externi precum prețurile petrolului și sprijinul pentru politica guvernamentală?
Energy Innovation a lansat o versiune actualizată a modelului Simulator de politică energetică (EPS). Acest instrument poate evalua impactul a zeci de politici asupra emisiilor, costurilor și economiilor, deceselor precoce datorate poluării cu particule și, în prezent, componența flotei de vehicule din S.U.A. Analizând mai multe scenarii, într-o nouă notă, prognozele EPS susțin că vehiculele electrice vor avea 65% din vânzările de vehicule ușoare noi până în 2050, iar vânzările EV ar putea ajunge și până la 75% până în 2050, în cazul unor prețuri ridicate ale petrolui sau scăderii scăderii costurilor tehnologice.
Astfel, Bloomberg New Energy Finance (BNEF) proiectează o creștere lentă până în 2021, una ceva mai rapidă până în 2025, și apoi o accelerare dramatică până în 2035, caz în care peste jumătate din totalul vânzărilor de vehicule ușoare noi fi electrice. Iar evaluarea Agenției Americane pentru Energie (AIE) prevede o creștere foarte lentă până în 2026 și o menținere constantă a cererii, în cotă plată, după acest an.
Iar proiecția EPS este mai aproape de cea a BNEF. Proiectul EPS vede un început mai lent decât cel prevăzut de BNEF, dar cu o creștere rapidă similară a cotei de piață a VE după anul 2026. Până în 2050, se estimează că VE vor reprezenta 65% din vânzările noi, în SUA.