Volkswagen se mișcă prea încet în cazul vehiculelor utilitare electrice, în urma unor companii precum Tesla și Deutsche Post DHL, spune șeful departamentului de camioane VW. El a spus că Volkswagen dispune de alternative fără emisii la camioanele și autobuzele convenționale, potrivit Reuters.
„Dar poate că producătorii germani s-au mișcat prea încet”, a declarat, cotidianului german Tagesspiegel, Andreas Renschler, membru al consiliului de administrație al grupului Volkswagen.
Producătorii de camioane, cum ar fi Tesla, Daimler și Navistar International Corp se luptă pentru a depăși provocările legate de înlocuirea cu baterii a motoarelor diesel, în timp ce autoritățile investighează poluarea cu dioxid de carbon și noxe.
Directorul executiv al Tesla, Elon Musk, a declarat miercuri că firma din Silicon Valley va prezenta un prototip al unui camion cu semiremorcă electric pe 26 octombrie.
„Tesla a dat câteva impulsuri importante și bune în industrie”, a declarat Renschler pentru Tagesspiegel, însă Volkswagen a funcționat mai degrabă ca un „al doilea motor, care ar fi mai degrabă să verifice de câteva ori dacă standardele sunt corecte”.
Daimler a declarat joi că United Parcel Service va fi primul client comercial din SUA pentru noul său camion eCanter, alimentat de baterii.
Grupul german de logistică Deutsche Post a proiectat și construit propria mașină de transport electric, StreetScooter și intenționează să dubleze producția anuală la 20.000 de unități până la sfârșitul anului.
Volkswagen a anunțat săptămâna aceasta la Frankfurt că va intensifica trecerea la mașinile electrice, investind mai mult de 20 de miliarde de euro în vehiculele cu emisii zero până în 2030, pentru a provoca Tesla în crearea unei piețe de masă.