Acasă » Petrol și Gaze » Volumele vândute de MOL România au crescut cu 20%, grupul investește 500 de milioane de dolari în retail

Volumele vândute de MOL România au crescut cu 20%, grupul investește 500 de milioane de dolari în retail

6 mai 2016
Consumatori
energynomics

Grupul MOL a vândut în România, în intervalul ianuarie – martie 2016, circa 154.000 de tone de carburanți în regim retail, cu 20% mai mult față de volumul înregistrat în perioada similară a anului trecut, arată rezultatele publicate de companie. În România, MOL operează 206 stații de distribuție.

În intervalul la care se face referință, vânzările de carburanţi, gaz petrolier lichefiat (GPL) şi lubrifianţi au crescut cu 20%, la 145.000 de tone. Vânzările de motorină au urmat modelul, și au crescut la 104.000 de tone (+20%), în timp ce evoluția vânzărilor de benzină a fost mai lentă; pe acest produs, creșterea a fost de 16%, volumele atingând valoarea de 36.000 de tone.

Per ansamblu, în țările unde este prezent, Grupul MOL a vândut în regim retail circa 889.000 de tone de carburanți (+10%). Raportat la Europa Centrala și de Est, creșterea din România a fost mult peste media regională, situată în jurul valorii de 2%. În total, în cele 12 piețe cuprinse în această regiune, MOL operează aproximativ 2.000 de benzinării.

Ca urmare a faptului că petrochimia și vânzările din retail arată creștere susținută, conducerea MOL va aloca resurse suplimentare dezvoltării acestor două unități de business. Mai precis, în operațiunile din retail grupul va investi în jur de 500 de milioane de dolari în următorii trei ani, a explicat Ferenc Horváth, Vicepreședinte pentru MOL Downstream.

„În ultimii trei ani, în downstream, mai bine de 70% din investiţiile grupului MOL s-au concentrat pe partea de rafinare. Practic, dintr-un buget total de 1,6 miliarde de dolari, partea de retail a primit aproximativ 200 de milioane de dolari. Pentru următorii trei ani, schimbăm paradigma. Vom investi mai mult în liniile de business care cresc: în petrochimie şi retail. Pentru următorii trei ani vom avea pentru partea de retail, pentru achiziţii, modernizări şi mentenanţă investiţii de circa 500 de milioane de dolari“, a spus el.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *