Toate autoturismele noi lansate de Volvo începând din 2019 vor fi parțial sau complet alimentate de baterii, într-o mișcare pe care compania o numește „sfârșitul istoric” pentru construirea de modele care dispun doar de motor cu combustie internă.
Între anii 2019 și 2021, firma va introduce cinci modele electrice de 100% și se va asigura că restul modelelor sale convenționale pe benzină și motorină dispun de un motor hibrid sub o formă sau alta. Este primul producător major care a luat o decizie atât de îndrăzneață, potrivit The Guardian.
Håkan Samuelsson, director executiv al Volvo, a declarat: „Acest anunț marchează sfârșitul mașinii cu motor clasic cu combustie exclusivă”. El a spus că firma reacționează la cererea de mașini electrice, deși această mișcare va ajuta, de asemenea, compania suedeză să îndeplinească țintele de carbon obligatorii din punct de vedere juridic pentru autoturismele noi vândute în UE începând cu 2020.
Producătorul de automobile, deținut de gigantul auto chinez Geely, nu a construit încă o mașină complet electrică, dar deja vinde cinci modele hibride plug-in care pot rula câțiva zeci de kilometri pe baterii înainte de trecerea la combustie.
Prețurile acestor modele sugerează că șoferii vor plăti o primă pentru viitoarele mașini Volvo – versiunea hibrid plug-in hibrid a crossover-ului XC90 SUV costă 61.650 de lire sterline, cu 13.250 de lire sterline mai mult decât cea de bază diesel.
Mai mulți mari constructori globali, printre care Renault-Nissan, BMW și VW, au planuri ambițioase pentru mașinile electrice, susținute prin subvenții de către guverne, care le consideră drept un mijloc-cheie de combatere a poluării aerului și a schimbărilor climatice.